ארבעה ימים לפני יריית הזינוק למהדורה ה-107 של הטור דה פראנס, נערכה היום (רביעי) מסיבת העיתונאים של הקבוצה הישראלית "סטארט אפ-ניישן", שתעשה את הופעת הבכורה שלה במרוץ האופניים היוקרתי והחשוב מכולם, בפעם הראשונה בהיסטוריה.
"זה יום גדול עבורי ועבור הקבוצה", סיפר הרוכב גיא ניב במסיבת עיתונאים שנערכה בזום. "יש לי את הכבוד לקחת חלק במשימה הזאת, כאשר זה היה החלום שלי וכבוד גדול לעשות את זה כישראלי הראשון אי פעם. אני רוצה לעזור לקבוצה להשיג את המטרות שלה, שנגיע כולנו לשאנז אליזה". הרוכב הבריטי של הקבוצה דן מרטין סיפר: "יהיה שבוע ראשון קשה. כקבוצה צריכים להסתכל על כל שלב, ולרכוב כל יום מחדש".
2 צפייה בגלריה
גיא ניב
גיא ניב
קבוצת סטרט-אפ ניישן
(צילום: נועה ארנון)

הבעלים של הקבוצה סילבן אדמס אמר: "אני מאוד גאה להיות כאן עם הקבוצה הישראלית. אנחנו סוף סוף הגענו לטור, עם רוכב ישראלי בפעם הראשונה, באחד מאירועי הספורט הגדולים בעולם, כאשר אנחנו יותר מקבוצה, אנחנו פרויקט שנועד לקדם את ענף האופניים בישראל ולקדם את המדינה שלנו עם המדים בכחול לבן. כל מי שמגיע למדינה אומר שהוא לא ציפה לזה".
שותפו של אדאמס רון בר און הוסיף: "אנחנו משפחה קטנה שהתחילה עם חלום להגיע לטור דה פראנס וזה למעשה מדהים לראות קבוצה קטנה וצעירה שעושה צעד כזה. אנחנו ברגע היסטורי לספורט הישראלי, לענף האופניים ולעם ישראל".
2 צפייה בגלריה
קלייר וויליאמס
קלייר וויליאמס
סילבן אדאמס
(צילום: אורן אהרוני)
"המצאנו הרבה סטארט-אפים אבל זה סטארט אפ לא פחות גדול מכל אלה. אנחנו מגשימים חלום של הרבה רוכבים צעירים שיודעים שאם יעלו על אופניים ויהיו טובים מספיק באקדמיה שלנו, הם יוכלו להיות כמו גיא ניב והרוכבים האחרים בקבוצה העלית ולרכוב בשנה הבאה לצד כריס פרום ולנצח שלבים בטור דה פראנס. זה כמו טל ברודי ומיקי ברקוביץ' שהביאו את מכבי ת"א לנצח באליפות אירופה, זה כמו שנהיה במונדיאל".