לא ראיתי אם יאניס ספרופולוס קיבל מהאקסית אולימפיאקוס פרחים בתחילת המשחק, אבל האוהדים של מכבי ת"א בהחלט מתבקשים לשלוח לו זר צהוב. בסדר, בסדר, מכבי לא ניצחה, אבל היא שיחקה טוב. הכי טוב העונה. המאמן היווני התייחס לכל הבעיות שעלו במשחק מול באיירן ומצא להן פיתרון. אין יותר התקפות ארוכות ארוכות של סקוטי ווילבקין את טיילר דורסי. הרבה ידיים צהובות מעורבות בהתקפה, שחקנים נעים מסביב לקשת.
פתאום ראינו תרגילי "דלת אחורית" (האנטר לבנדר וג'ונס להאנטר), פתאום ראינו משחק בין גבוהים כשקלויארו ובלייזר מפטמים את ז'יז'יץ ו/או האנטר. פתאום ראינו שחקני פינה שזורקים שלשות כחלק מתרגיל (בלייזר, בראיינט).
1 צפייה בגלריה
כריס ג'ונס
כריס ג'ונס
כריס ג'ונס
(צילום: EPA)
גם כשווילבקין לוקח על עצמו לעשות סל הוא לא מבזבז שניות יקרות בכדרור. כל שנייה כזאת מפקסת עליו את ההגנה ומאפשרת לשומר שלו לקבל עזרה כי ברור שהוא לא ימסור. מוב מהיר לסל לא מאפשר להגנה לעזוב את השחקנים שלהם.
יאניס הגדיל את מספר הדקות של ג'ונס וזה גמל לו במשחק התקפה נהדר. ג'ונס הוא השלישי במכבי במדד האישי ביחס לדקות המשחק שלו. אגב, השני הוא ז'יז'יץ. וכאן אני מגיעים לבעיה נוספת שציינו בעקבות המשחק עם באיירן. למכבי יש שני הרכבים: אחד עם האנטר וקלויארו והשני עם ז'יז'יץ ובנדר. לשחק עם הצמד הראשון שונה מלשחק עם הצמד השני כי זה כרוך בהתאמות של יתר השחקנים. שינוי קצב, ירידה להגנה, חילופי שמירות, הבנה ותיאום תוך כדי פיק־אנד־רול וכו'. ספרופולוס פתר את הבעיה הזאת בכך שפשוט החליט ללכת עם הצמד הראשון. להאנטר היו 27 דקות, לקלויארו 33 ומכבי שטפה, אבל זה פתרון נקודתי. מכבי חייבת רוטציה רחבה בטח בליגה כל כך ארוכה ובטח ובטח אם יש לה אספירציות לפלייאוף.
מבחינתי מצטיין המשחק היה יאניס. השינויים שהוא עשה תוך יומיים (!) ובמשחק חוץ (!!) מראים כמה הוא גדול. זה ששחקנים לא קולעים עונשין (11מ-19 58%) או מפספסים ליי אפים מכריעים זה באמת כבר מעבר לשליטתו.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.