הלם שרר בכדורגל הישראלי ברגע ההודעה על מינויו של וילי רוטנשטיינר למשרת המאמן הלאומי, לא בגלל חוסר הניסיון כמאמן ראשי, אלא בעיקר בגלל שהוא לא הוזכר בכלל ברשימת המועמדים הסופיים לאימון הנבחרת. בין השמות שהוזכרו: יוסי אבוקסיס, אברם גרנט וניר קלינגר. אפילו אנדי הרצוג הופתע.
בואו נעזוב לרגע את המנגנון הזה שנקרא "ועדת האיתור", ונראה מה עשו המאמנים הקודמים: הרצוג עבר שנה וחצי בהן הנבחרת לא ממש הצליחה לממש את הציפיות שהציבה לעצמה, אך גם לא השפילה את עצמה יותר מדי, כך שאפשר לסכם את הקדנציה שלו כסבירה. אלישע לוי הצליח במכבי חיפה, אך כאשר המטרה הייתה להגיע עם הנבחרת למונדיאל ברוסיה השילוב היה הרסני, לצערנו. אלי גוטמן שימש כמאמן הנבחרת ארבע שנים, עד שהורגש שהנבחרת מסוגלת ליותר. גם אצלו התבדינו והבנו איפה מקומנו האמיתי.

1 צפייה בגלריה
ווילי רוטנשטיינר
ווילי רוטנשטיינר
וילי רוטנשטיינר
(צילום: ראובן שוורץ)

אז נכון, לרוטנשטיינר אין ניסיון מיוחד במינו והוא לא מקושר עם אימפריות כדורגל כמו שאנו שואפים להיות, אבל בואו נסתכל על הצד החיובי - הגענו בשיניים לפלייאוף היורו ויש עוד סיכוי להשיג משהו בליגת האומות, אם לא גביע נחשק אז לפחות כבוד מהיבשת הנחשבת בטיבה בעולם. בואו נפסיק עם התירוצים על שחקנים עצלנים ללא מחויבות לדגל. יש לנו כישרונות ויהלומים בנבחרת - וייסמן וסולומון הם רק קצה הקרחון - שלא נדבר על המנוסים והנחשבים שבחבורה (דאבור וזהבי).
בקיצור לא חסר, מה שצריך הוא רק אדם אחד שיאגד סביבו את כל השחקנים שלנו, ומה שלא חסר לווילי שלנו זה ביטחון עצמי. אם אתם זקוקים להוכחה, אז אני חושב שהאמירה שלו: "אני מאמין ביכולתי להביא את נבחרת ישראל למקומות גדולים", צריכה לספק אתכם (למרות שגם אני חושב שזו אמירה יומרנית ביחס לנבחרת כמו שלנו).
לסיכום, נאחל כולנו בהצלחה למאמן הלאומי החדש והלוואי וייקח אותנו למקומות שאנו שואפים אליהם. אל אל ישראל!!!
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.