צפו: הביצועים של אדם אריאל

אדם אריאל הוא תוצר מחלקת הנוער של הפועל ירושלים. בצעירותו החליט להישאר בקבוצות הנוער של המועדון למרות שזכה להתעניינות רבה מהאקדמיה בווינגייט של איגוד הכדורסל וממקומות נוספים. לצערו, כמו רובם המוחלט של בוגרי מחלקת הנוער האדומה, גם אריאל לא הצליח לפלס את דרכו כדי להפוך לשחקן מוביל בקבוצה הראשונה.
הוא נדד לברמרהאבן הגרמנית, שיחק בהפועל חולון, מכבי אשדוד, ונראה שסוף סוף מצא לעצמו בית חם במכבי ראשון לציון. מחר (ראשון, 18:30) הוא יפגוש יחד עם הכתומים את האקסית המיתולוגית שלו בחצי גמר הפיינל פור.
5 צפייה בגלריה
אדם אריאל
אדם אריאל
אריאל. רוצה לנצח את האקסית
(צילום: עוז מועלם)
5 צפייה בגלריה
אריאל בימיו בירושלים
אריאל בימיו בירושלים
אריאל בימיו בירושלים
(צילום: אבי רוקח)
לצערו, בכל המשחקים נגד י-ם אריאל היה רחוק משיאו. במשחקי הליגה העמיד ממוצע של 4.5 נקודות (6 אחוזים לשלוש!) ב-18.2 דקות. בהפסד בחצי גמר גביע המדינה, הגארד/פורוורד הישראלי כבר היה סביר יותר עם 9 נקודות, אבל קלע שלשה אחת בלבד מ-5 ניסיונות.
"אם לא ניצחנו את ירושלים זה אתגר בשבילנו להראות שאנחנו כן יכולים", אומר אריאל לקראת המשחק הערב. "היו לנו חמישה משחקים נגדם העונה, ובכולם לא מצאנו פתרונות, אבל אולי פעם שישית גלידה".
עם כל הניסיון שלך ושל שאר השחקנים, יש התרגשות?
"פיינל פור הייתה המטרה מתחילת העונה, ועבדנו קשה בשביל זה. זה כבוד בשבילנו, בשביל המועדון וגם הקהל שלא יכול להיות איתנו. וכן יש התרגשות גדולה".
חזרתם מפגרת הקורונה עוד יותר חזקים מאשר הייתם קודם לכן. איך אתה מסביר את זה?
"כולם באו חיוביים להצלחת הקבוצה ולעשות הכי טוב. אנשים שמרו על עצמם עם כל חוסר הוודאות כדי להיות מוכנים לרגעים האלה. זה קשה מאוד, זו חוויה שלא הכרנו קודם. הבידוד לא אידאלי וקשה מאוד לכל השחקנים. צריך לקחת את זה בחשבון לעונה הבאה".
5 צפייה בגלריה
מכבי ראשון לציון
מכבי ראשון לציון
ראשל"צ העפילה בצדק לפיינל פור
(צילום: ראובן כהן)
מה סוד הקסם שלכם העונה?
"אנחנו קבוצה קשוחה שעושה הגנה טובה. אנחנו מאוד מגובשים ורוב הסגל פה רץ כבר שנתיים יחד. יש פה DNA ברור. גם ההשתתפות ביורוקאפ עזרה לנו מאוד בכל מה שקשור לרמת התחרותיות, וזה תרם לנו בליגה. הוכחנו שאנחנו ראויים למקום השלישי בו סיימנו את העונה הסדירה".
אם נוציא מהמשוואה את המשחקים מול י-ם, לאריאל הייתה עונה לא רעה (ממוצע של 9.2 נקודות ו-2.5 ריבאונדים). "הרגשתי מעולה בראשל"צ מהרגע הראשון. קיבלו אותי כאן כמו משפחה, וזה מועדון שכיף ונוח להיות בו. מבחינה אישית הרגשתי שהצלחתי להתקדם המון".
5 צפייה בגלריה
הפועל תל אביב מכבי ראשון לציון
הפועל תל אביב מכבי ראשון לציון
אריאל קולע סל ניצחון בהיכל קבוצת שלמה
(צילום: יאיר שגיא)
מה המפתחות לניצחון מול י-ם?
"אנחנו צריכים לבוא מפוקסים. באופן אישי אני צריך לקלוע את הזריקות שלי, וכשזה קורה תמיד הרבה יותר קל. אבל שלשות הן לא הדבר העיקרי. אנחנו צריכים להיות יותר אגרסיביים מהם".
אומרים שהחיבור בין הישראלים בקבוצה מחוץ למגרש מדהים.
"החיבור מצוין על המגרש ומחוצה לו. זה שאנחנו יחד כבר שנתיים גורם לנו להבין אחד את השני. אבל גם הזרים מחוברים, הניסיון של דריל מונרו הוא קריטי. הוא מנהיג השבט שלנו".