שוב, ענף הכדוריד נשאר מחוץ להסכמים הגדולים שסוגרים הכדורגל והכדורסל עם המדינה. הדברים מתבטאים בתמיכה שקיבלו שני הענפים הגדולים בספורט בדמות 15 מיליון שקלים בזמנו על "קידום השחקן הישראלי", וכעת זועמים בענף על ההסכם שנחתם עם משרד האוצר על פיצוי הכדורגל והכדורסל בסכום משותף של מעל 100 מיליון שקלים בעקבות נזקי הקורונה.
"נדהמנו לקרוא בידיעות בתקשורת, ששוב דילגו מעל הכדוריד. שיהיה ברור, אנחנו מברכים על היוזמה של המשרדים הממשלתיים לתמוך, וכולנו תקווה שבפגישה הקרובה שלנו עם משרד הספורט יעשה צעד זהה גם עם הכדוריד", אמר מ"מ יו"ר האיגוד, אבי כחלון, שצפוי להיפגש עם שר הספורט, חילי טרופר, בתחילת אוגוסט. הדרישה של האיגוד היא לקבל פיצוי של 6-5 מיליון שקלים בעקבות הקורונה.
2 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל
נבחרת ישראל. המגפה תפגע גם בה
(צילום: הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)
"כרגע, קיימת חוסר בהירות בנוגע לאפשרות לפתוח את העונה, במקביל לכך שקבוצות לקחו על עצמן התחייבויות והתארגנו על אף התמיכות שקוצצו מכל עבר. הכדוריד מביא גאווה רבה לישראל - שלח 11 ליגיונרים לשחק בליגות הבכירות באירופה, הנבחרות הצעירות משחקות באופן קבוע בעשור האחרון באליפויות אירופה, והוא נמצא בפרויקט לאומי".
"כמו כן, פרויקט החשוב של נבחרת הנוער, שהתקיים בארבע השנים האחרונות בגרמניה, עלול להיפגע בתנאים שלו, כתוצאה ממשבר הקורונה וחוסר היכולת לקיים אותו בגרמניה, ללא תמיכת הספונסר הראשי שלנו שהיווה פקטור משמעותי. האלטרנטיבה היא לקיימו בישראל, בדרום או בצפון, אך העלויות הן גבוהות בהרבה ואין לנו את המשאבים הנדרשים".
2 צפייה בגלריה
פרויקט גרמניה בסכנה
פרויקט גרמניה בסכנה
פרויקט גרמניה בסכנה
(צילום: איגוד הכדוריד)
"ענף הכדוריד, כמו ענפים אחרים, לא צריכים להיות נבדלים מהכדורגל והכדורסל. אנחנו פונים לשר התרבות והספורט ח"כ חילי טרופר, ולשר האוצר ח"כ ישראל כץ, להעניק גם לכדוריד רשת ביטחון על מנת שנוכל לפתוח את העונה, ולא פחות מכך - הבהרות לפני שקבוצות פותחות אימונים, מנחיתות שחקנים זרים - כמו גם עבור השחקנים והשחקניות הישראלים שנמצאים בחוסר ודאות".
אגב, בעקבות המצב הכלכלי, ומשבר הקורונה, אף קבוצה ישראלית לא נרשמה עד כה לגביעי אירופה בכדוריד, והיחידה ששוקלת לעשות זאת היא א.ס רמה"ש. בנוסף, באיגוד הכדוריד ממתינים לפגישה עם נציגות משרד הספורט כדי לקבל הבהרות באילו תנאים ניתן יהיה לקיים את האימונים והמשחקים.