1. ניק בלקמן (מכבי ת"א): השחקן שחזר לקדנציה שנייה בקריית שלום (8 שערים ו-5 בישולים ב-23 משחקי ליגה בקדנציה הראשונה), קיבל את כל הקרדיט האפשרי מהמאמן הסרבי בפתיחת העונה, אך חוסר התיאום עם חבריו בלט לעין. לעתים נראה היה שנוכחותו על המגרש כחלוץ מדומה מזיקה לחלק ההתקפי במלאכת כיבוש השערים, ושהוא לא מסוגל להביא את יכולותיו לידי ביטוי במערך בזה. למרות זאת, הפיזיות ורגל שמאל האימתנית שלו עדיין לא נעלמו מן העולם. לפחות על פי משחקי האימון, בלקמן נראה חד, כבש שני שערים ושלח איתיות לוולדימיר איביץ', שקרוב לוודאי יזדקק לשירותיו כדי לשמור על סגל טרי לכל אורך הפלייאוף.
2. ירדן שועה (מכבי חיפה): בשונה מהשחקן שמעליו, הוא לא נגרע מהרוטציה בגלל יכולת לא טובה או אי התאמה למערך של קבוצתו, אלא בעיקר בגלל בעיות משמעת שהעסיקו את ראשי המועדון הירוק ושלל אמצעי התקשורת בכל שבוע. כבר נראה היה שמרקו בלבול הרים ידיים, על אף שבהזדמנויות שהעניק לשועה, הרכש היקר של יענקל'ה שחר סיפק את הסחורה עם לא מעט פעולות וירטואוזיות ויעילות על כר הדשא . לקראת הפלייאוף המתיש שמחכה לשחקניו ובידיעה שכל נקודה שנותרה בקופה היא יקרה מפז, מאמן הירוקים יהיה חייב להרחיב משמעותית את הרוטציה, כששועה הוא ללא ספק כלי הנשק האולטימטיבי שיכול לעשות את ההבדל בכל משחק נתון. מספר 11 בירוק יכול להפוך ללהיט אם הוא ומאמנו יצליחו לשים את המשקעים ביניהם בצד לטובת הצלחת הקבוצה.

1 צפייה בגלריה
ירדן שועה
ירדן שועה
ירדן שועה
(צילום: ראובן כהן)

3. דיוגו ורדאשקה (בית"ר ירושלים): החידה הגדולה של קו ההגנה. הבלם בן ה-22, ששיחק שנתיים בסראגוסה, הפגין חוסר יציבות במהלך העונה הסדירה. מצד אחד, הוא סיפק לא מעט משחקים טובים והראה המון נחישות, התלהבות וכוח פיזי שאין להרבה שחקני הגנה בליגה, אך גם התקשה לתפקד מול שחקנים מהירים ממנו. משה חוגג כבר מכין את הקרקע התקציבית לקראת העונה הבאה, ולא פוסל מכירה של שחקנים בעלי ערך כדי להכניס כסף לקופת המועדון שנפגעה בימי הקורונה, כך שוורדאשקה יצטרך למנף את היכולת שלו משמעותית כדי לגרום לבעלים להמשיך את ההשקעה בו.
4. בן ביטון (הפועל ב"ש): המגן הימני, שהיה חלק משמעותי ברצף הזכיות של הקבוצה באליפות, קיבל נורת אזהרה ממאמנו יוסי אבוקסיס במשחקי האימון האחרונים ונגרע מהסגל. האדומים מבירת הנגב, שנמצאים מחוץ למרוץ לאליפות אך עם סיכוי טוב לסיים במקום השלישי, כבר החלו במסע קיצוצים לקראת העונה הבאה בלי אלונה ברקת, טכל שחקן יודע שמעכשיו הוא ייבחן בזכוכית מגדלת ויצטרך להוכיח שיש לו מקום בסגל. ביטון יודע שהוא מסומן לעזיבה, ושאם לא יצטיין בפלייאוף לא יהיה מנוס מפרידה.
5. מאור בוזגלו (הפועל ת"א): אולי הכוכב הגדול ביותר בסגל האדום, שהגיע לקבוצה כדי להזניק מחדש את הקריירה שהלכה כמה צעדים אחורה לאור הפציעות הקשות שחווה. עד כה, גם 2019/20 עלולה להיזכר כעונה טראומתית עבורו, ושוב מנסיבות בריאותיות - מחלת הנשיקה. כולנו יודעים מה הוא מסוגל לתרום: יכולת טכנית גבוהה, בעיטות טובות ממצבים נייחים, מנטליות חזקה והתלהבות שסוחפת אחריה קהל שלם. הבן המועדף יודע שלגראנד פינאלה של העונה הזו יש משקל עצום בכל הנוגע להמשך דרכו בטופ של הכדורגל הישראלי. אין לאף אחד ספק בכך שלפלייאוף הקרוב הוא יגיע במוטיבציית שיא, כדי להוכיח לכל מי ששכח את קיומו והספיד את הקריירה שלו, שהוא עדיין כאן ושיש לו הרבה מה לתת. הפועל תל אביב תוכל להרוויח בגדול מכך.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.