לפני עשור מילאן שיחררה את אנדראה פירלו אחרי 10 שנים רוויות בתארים. מילאן, שזכתה בסקודטו, החליטה להצעיר את הסגל שלה, פירלו סיים את חוזהו במועדון, והוחלט שלא האריך את ההתקשרות עימו. המאסטרו האיטלקי חתם ביובנטוס, שהתחילה בשושלת האליפויות. הוא גם הוביל ב-2012 את נבחרת איטליה לגמר היורו, שם הפסידה לספרד.
10 שנים חלפו – מנואל לוקאטלי שנמכר ממילאן לסאסואולו בקיץ 2018 נמצא בעלייה מטאורית, ככל הנראה יירכש ע"י הגברת הזקנה בתום היורו, ואולי ייפגש עם ספרד במדי הנבחרת בחצי גמר היורו. ההיסטוריה חוזרת? המניות של לוקאטלי, שגדל במחלקת הנוער של הרוסונרי, בנסיקה אדירה, וענקיות היבשת מתעניינות בו: אלופת אירופה צ'לסי, סגניתה ואלופת אנגליה מנצ'סטר סיטי, ריאל מדריד, ברצלונה, דורטמונד, פ.ס.ז', שחטאר דונייצק - ויובנטוס, הפייבוריטית לזכות בשחקן.
1 צפייה בגלריה
מנואל לוקאטלי חוגג
מנואל לוקאטלי חוגג
מנואל לוקאטלי חוגג
(צילום: Getty Images)
האיטלקי בן ה-23 נעזר בהופעה מצוינת ביורו בתזמון מושלם. בקיץ שעבר, שבו היה אמור להיערך היורו, לוקאטלי כלל לא היה בתוכניות של רוברטו מנצ'יני. את הופעת הבכורה בנבחרת הוא ערך רק ב-7 לספטמבר 2020, כאשר פתח בהרכב ושיחק 81 דקות נגד הולנד במסגרת ליגת האומות.
לוקאטלי, שכונה בעברו במילאן "פירלו הצעיר", נולד ב-8 בינואר 1998, בן הזקונים של סימונה ועמנואלה לוקאטלי בעיירה הקטנה לקו שבמחוז לומברדיה, בצפון איטליה. כבר מילדותו מנואל הצעיר אהב את הכדור והיה משחק עם אחיו הבכור מטיה. האב תמך בהם ואף אימן אותם. לוקאטלי החל לשחק כדורגל באטאלנטה בגיל 11, וכעבור שנתיים עבר למילאן. ב-21 באפריל 2016 עלה להופעת הבכורה בבוגרים של הרוסונרי, כאשר נכנס כמחליף בדקה ה-87 בתיקו המאופס נגד קארפי. את שער הבכורה הבקיע כעבור חצי שנה מול סאסואולו. בסך הכל הוא ערך 48 הופעות במדי המועדון, בהן כבש 2 שערים.
בקיץ 2018 הוחלט להשאילו לסאסואולו, ובסיום אותה עונה ניתנה למועדון אופציה לרכוש את הקשר המוכשר תמורת 12 מיליון אירו - שכמובן מומשה. העונה הנוכחית החלה בצורה מושלמת עבור הפליימייקר, עם הופעת הבכורה במדי הנבחרת. הוא המשיך עם 4 שערים ו-3 בישולים ב-34 הופעות בסרייה א'. במקביל, הוא קיבע את מעמדו בהרכב של מנצ'יני, כשהנבחרת שברה את שיא הדקות ללא ספיגת שער עם 1,145.
בשני משחקי הפתיחה של היורו, לוקאטלי פתח בהרכב ואף הבקיע צמד מול שווייץ. את שמינית הגמר התחיל מהספסל,, עלה כמחליף בדקה ה-67 ועזר לנבחרתו להעפיל לרבע הגמר, שם תפגוש את בלגיה החזקה. האם בניגוד לפירלו לפני עשור, המסע שלו יסתיים עם הגביע?
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.