אחרי שספיר ברמן עשתה השבוע היסטוריה כשהפכה לשופטת הטרנסג'נדרית הראשונה בתולדות הכדורגל הישראלי, הלילה (בין רביעי לחמישי) נודע כי גם באולימפיאדה הקרובה בטוקיו תירשם היסטוריה דומה. מרימת המשקולות הניו זילנדית לורל האברד (43) תהפוך לספורטאית הטרנסג'נדרית הראשונה שמתחרה במשחקים האולימפיים.
הבארד היא בתו של פוליטיקאי מוכר בניו זילנד שהיה ראש העיר של העיר הגדולה במדינה, אוקלנד. במהלך שנות ה-30 לחייה החלה בתהליך של התאמה מגדרית וסיימה אותו ב-2013. לפני כן היא השתתפה במספר תחרויות מקצועניות, ואף קבעה שיא לאומי לנוער במשקל של מעל 105 ק"ג. לאחר שהשלימה את תהליך שינוי המין, החליטה בגיל 39 לשוב ולהתחרות במשקל הגבוה ביותר בתחרויות הנשים - מעל 90 ק"ג.
2 צפייה בגלריה
לורל האברד
לורל האברד
תעשה היסטוריה. לורל האברד
(צילום: AP)
ב-2017 רשמה הניו זילנדית הישג היסטורי כשהפכה לטרנסג'נדרית הראשונה אי פעם שזוכה במדליה באליפות עולם של ענף ספורט אולימפי. היא הייתה כשירה להתחרות באולימפיאדה מאז 2015, כאשר הוועד האולימפי הבינלאומי הוציא הנחיות חדשות המאפשרות לכל טרנסג'נדרית להתחרות בתנאי שרמות הטסטוסטרון שלהן נמוכות מ-10 ננו-מטר לליטר במשך שנה אחת לפחות לפני התחרות הראשונה שלהן.
למרות שהבארד עמדה בתנאי התקנון המחמירים, השתתפותה בתחרויות המקצועניות עוררה ביקורת קשה. נציגים של התאחדויות ספורט לאומיות, וחלק מהמתחרות מולה, יצאו בהצהרות נגד השתתפותה באליפויות השונות, בטענה שיש לה יתרון פיזי לא-חוקי על פני יריבותיה.
2 צפייה בגלריה
לורל האברד
לורל האברד
האברד
(צילום: AP)
התאחדות הרמת המשקולות באוסטרליה, למשל, ביקשה למנוע מהאברד להתחרות במשחקי חבר העמים 2018 בחוף השנהב, אך המארגנים דחו את המהלך.