תמונות מקוממות כפי שהוצגו אתמול במהדורות החדשות בטלוויזיה אפשר לראות רק במדינות אדומות ואטומות. עשרות אנשים תשושים בגיל העמידה עומדים בתור למוקד החיסונים של אחת מקופות החולים בחיפה, כי לא הצליחו לתאם מועד מסודר. לראש הממשלה ולשר הבריאות זה לא היה קורה.
הם עמדו צמודים זה לזה בתור שהשתרך לאורך המדרכה, כי רק מי שאמור היה למנוע את הבושה שמר על כללי הריחוק החברתי. מהקשישים. "אפילו כיסא לא שמו פה, שנוכל לשבת", התלונן אדם כבן 80 שנשען על מקל, אבל מי סופר אותו בכלל? אצלנו מגיעים לגבורות רק בזכות כיבוש שער או קליעה לסל.
2 צפייה בגלריה
חיסונים נגד קורונה בכרמיאל
חיסונים נגד קורונה בכרמיאל
מרכז חיסונים נגד קורונה
(צילום: אחיה ראב"ד)
"אני מקווה שנקבל את האישורים הדרושים, ושנוכל לחסן את השחקנים כבר בחודש ינואר", אמר יו"ר מינהלת הליגות ארז כלפון, עם נחיתת הבקבוקונים בנתב"ג. "אני מעריך שאם יהיו החיסונים בינואר, קודם כל עם השחקנים, ולאחר מכן המתנה לחיסון הנוסף, באמצע פברואר כבר נראה קהל במגרשי הכדורגל בישראל". בסוף השבוע כלפון גם שלח עדכון לקבוצות: "אנו עובדים ללא הרף על תוכניות שיאפשרו לסיים את העונה. בין היתר, באמצעות חיסון השחקנים והצוותים המקצועיים".
זו בשורה מצוינת. הספורט הוא דבר חשוב להרבה מאוד אנשים, בטח כשהמוטציה והסגר השלישי כבר כאן. ועדיין, אם בעל תפקיד או פונקציונר מקושר כלשהו יעז לחסן כדורגלן ו/או כדורסלן לפני אנשים מבוגרים ו/או חולים, אפשר באמת לסגור את המדינה. עם כל הכבוד לקבוצות הספורט, שיחסנו קודם את כל קבוצות הסיכון.

עזרה משמיים לאצילי

מכבי חיפה ממש לא זקוקה לחיזוק בינואר. הקבוצה לא משתתפת בשום מפעל אירופי, הרמה של הליגה מביכה, מיץ' גולדהאר יצא לפתע מאדישותו ונזכר חודשיים מאוחר מדי לפטר את המאמן המנותק שהביא. שלשום הקנדי, שמסתפק העונה בליגה האירופית, אפילו התחפש ליואב כץ ונזף בשחקניו בשיחת זום טרנס-אטלנטית. במועדון של יעקב שחר, שסיסמתו "האדם לפני השחקן", יכולים בהחלט לעשות עכשיו מה שעומר אצילי לא עשה. להתאפק.
אבל בסוף השבוע, כנראה בתגובה להפגנה מול ביתו של הבעלים, הגיע חיזוק משמיים. "ראיתי היום שיש מספר מוחים נגד הגעתו של אצילי למכבי חיפה, בגלל טעות עבר חד־פעמית", דרש הרב עמי פייקובסקי. "את עומר היקר אני מכיר כבר המון שנים עוד מהתקופה בה שיחק בבית"ר ירושלים. מדובר בעלם חמודות ובאיש שלא מזיק לאף אדם”. עלמות צעירות כבוד הרב חלילה לא הזכיר.
2 צפייה בגלריה
עומר אצילי
עומר אצילי
עומר אצילי
(צילום: עוז מועלם)
פייקובסקי, שיש המכנים אותו "הרב של הכדורגלנים" (להבדיל כנראה מהרב של הכדורידנים), אף הרחיב: "עומר הוא איש צנוע, ובכל פעם שהייתי מבקש ממנו סרטון ברכה לילד בר־מצווה או סיוע כלשהו, הוא היה מתייצב ועושה. זה אדם שהחברה הישראלית צריכה. נכון, עומר עשה טעות חד־פעמית בצד המוסרי ולא הפלילי, כי עובדה שהמשטרה סגרה נגדו את התיק". החברה הישראלית צריכה? תלוי את מי שואלים, והעיקר שהוא מברך ברי־מצווה, ולא בנות־מצווה.
הרב אמנם טרח להדגיש בפסיקתו את סגירת התיק במשטרה, אך את עמדתו ורגישותו לנפשות תועות וצעירות הוא חרץ הרבה לפני כן. "עומר הוא ילד עם נשמה גבוהה ש'החליק' למקום שאסור היה לו להיכנס", הסביר פייקובסקי בראיון לעיתון מקומי בראשל"צ בתחילת יולי, והוסיף: "זה פיתוי שכל אחד צריך לשאול את עצמו, איך אני הייתי עומד בו?"... אכן, שאלה הלכתית מורכבת. ואיזה מזל שלא צריך לחכות לתשובתו של הרב אליעזר ברלנד.