כיאה לעונה לא שגרתית וסיום עונה במתכונת לא מוכרת, כמעט מתבקש שתהיה גם אלופה לא רגילה, אך ברור לכולנו שיש שש מועמדות בכירות לתואר, והנה הסיבה למה אחת מהן תזכה:

קליפרס – קוואי לוקח דאבל

למה כן? הסגל הכי עמוק בליגה. קוואי לנארד הוכיח לא פעם ולא פעמיים שהוא יודע להגיע מוכן לרגעי האמת, הסיקס מן אולי הכי טוב בליגה ומאמן עם ניסיון אליפות.
1 צפייה בגלריה
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
לברון ג'יימס
(צילום: AP)
למה לא? לברון ג'יימס. אם הוא יפתח מבערים בסדרת גמר מערב צפויה מול הקליפרס, אז זה יהיה קשה. גם חוסר בביג מן שישמור על אנתוני דייויס/יאניס הוא בעייתי, ופול ג'ורג' ידוע כצ'וקר בפלייאוף.
אקס פקטור: מונטרז הארל פרץ העונה והוכיח שהוא ביגמן רציני וכלי אופנסיבי מצוין, מועמד לשחקן השישי של השנה. אם הוא יגיע בשיאו למאני טיים, סיכוי טוב שהטייטל ילך לקליפרס.

לייקרס – לברון ועוד פעם לברון

למה כן? לברון ג'יימס ואנתוני דייויס הם כנראה הצמד האיכותי בליגה, מגובים בסגל מלא וטרנים שיעזרו בפלייאוף.
למה לא? חוסר ברול פליירס משמעותיים כמו אייברי בראדלי. קוזמה חווה עונה חלשה, והמאמן לא מספיק מנוסה ברגעים הגדולים.
אקס פקטור: לכולם ברור שלברון יגיע מוכן, אבל לצד דייויס אין מספר 3 ברור וזה בעייתי בקבוצה לאליפות. לכן אני בוחר שני אקס פקטורים, רג'ון רונדו וקייל קוזמה. רונדו ידוע כרכז שהופך להיות מדהים בפלייאוף, ואם הוא יחזור הלייקרס יהיו קטלניים. קייל לעומת זאת הוא שחקן מאוד צעיר ובלי ניסיון בפלייאוף, אך לכולם ברור שהוא מוכשר ולחלוטין יכול להיות שחקן של 20 נקודות למשחק.

מילווקי – יאניס טיים

למה כן? יאניס, יאניס, אלף פעמים יאניס, מאמן מעולה, ומזרח שיותר קל לעבור ממנו.
למה לא? בעונה שעברה כריס מידלטון לא הצליח להתמודד עם הלחץ של הפלייאוף, חוסר קל בספייסינג, ברוק לופז חווה עונת ירידה.
אקס פקטור: מילווקי חוותה כישלון בפלייאוף הקודם, והשחקן שעליו הופלה רוב האחריות הוא כריס מידלטון, שנחנק ברגע האמת. כריס צריך להיות הדווין וויד, הקובי בראיינט, הקלייד דרקסלר. בקיצור, להיות המספר 2 הטוב ביותר שהוא יכול להיות על מנת שיאניס יוכל להצליח. לקחת זריקות בצורה מדודה, אך לא לפחד מרגעים גדולים.

יוסטון – עולים להתקפה

למה כן? הארדן ו־ווסטברוק זה שילוב אופנסיבי קטלני, מלא ספייסינג וקבוצה נהדרת סביבם, קלעים טובים, ומאמן מתאים.
למה לא? הסמול בול הוכח במהלך ההיסטוריה ככזה שלא עובד לאורך זמן. חוסר בביג מנים לשמור על יאניס, איי די, וספסל לא מנוסה.
אקס פקטור: פי־ג'יי טאקר נזרק לעמדה שהוא לא רגיל אליה ולא נוחה בשבילו, אך הוא צריך להופיע ברגעים הגדולים, להילחם על כל ריבאונד גם מול האייפל טאוור או הג'וקר, להיות פצצת אנרגיה מהלכת, ולזרוק הרבה שלשות מהפינה, שם נוח לו. אם טאקר יעבוד, אנחנו נהיה עדים לאחד הרגעים המכוננים בהיסטוריה של הליגה.

בוסטון – צעירים חסרי מנוח

למה כן? קבוצה מאוד רחבה, החמישייה הטובה בליגה, מאמן מצוין, כוכב עולה ששמו ג'ייסון טייטום והגנה מצוינת.
למה לא? קבוצה צעירה מדי ובלי יותר מדי ניסיון, חוסר בביג מן דפנסיבי חזק, ומחסור של וטרנים מהספסל.
אקס פקטור: מרקוס סמארט הוא שחקן הגנה מצוין שמביא אנרגיה בכל פעם שהוא נכנס למגרש. אם הוא יוכל לשמור חזק על שחקנים כמו לאורי, מידלטון ובאטלר, ובסופו של דבר אולי גם על לברון, סמארט יוכל לתת לבוסטון את הבוסט לאליפות שהם צריכים בשביל להוכיח לעולם שהם מוכנים מאי פעם לבמה הגדולה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.