שנה לאחר שהוכתרה קבוצת מכבי ראשון־לציון לראשונה בתולדותיה כאלופת המדינה בכדוריד נשים - הודות למיקומה בפסגת ליגת אתנה, בעת פרוץ מגיפת הקורונה בארץ, שגרמה לקטיעתה לאחר ששוחקו 15 מחזורים בלבד - שמרה הערב (יום א') הקבוצה על תואר האליפות, והפעם ללא כוכבית, לאחר שגברה בבית מכבי בעיר 24:29 (11:15) על מחזיקת הגביע הפועל ראשל"צ - ו-1:2 בסיכום מפגשי גמר הפלייאוף.
כזכור, גם העונה סיימה מכבי בפסגת הליגה הסדירה; הפועל שלישית. בחצי־הגמר הצהובות הדיחו את בנות־הרצליה (4); והאדומות את מכבי הארזים רמת־גן (2), למרות יתרון הביתיות לאחרונות.
2 צפייה בגלריה
מכבי ראשל"צ וצלחת האליפות
מכבי ראשל"צ וצלחת האליפות
מכבי ראשל"צ וצלחת האליפות
(צילום: הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)
סדרת הגמר הייתה אמורה להיפתח ב־11.05.21, ללא קהל בגלל המצב הביטחוני, ובאישור פיקוד העורף, אך הופסק במחצית על־ידי גורמי הצבא בגלל מטחי הירי של חמאס והג'יהאד האיסלאמי מעזה לערי המרכז. השחקניות והצוותים של הקבוצות הוכנסו למרחבים מוגנים בבית מכבי.
המשחק החוזר נערך באותו אולם רק לאחר 10 ימים, עם תום מבצע "שומר החומות", ובו ניצחה הקבוצה הביתית על חודו של שער 27:28. רגע לפני משחק מספר שתיים הגישה הפועל ערעור על התוצאה, לנוכח שיתוף שחקנית הצהובות שיר גבזה למרות שהורחקה. העתירה נדחתה ובמפגש שנערך ב־27.05.21 בנחלת־יהודה הייתה ידן של האדומות על העליונה - 30:35. לאור תוצאות אלה, הערב היה מספיק לקבוצה המודרכת בידי ג'וני אולייניק תיקו, כדי להניף צלחת, אולם חניכות המאמן עידן אהרונוביץ' נטלו את ההולכה כבר בפתיחה - עם בין היתר חמישה שערים של עמית איזק, צמד לשירה ג'רבי, וכיבוש של נלי אמינוב - אשר הביאו ליתרון השיא במשחק (6:12). אושרי כהן־נחום צימצמה, אבל ניצן דונאי (6 שערים בחצי הראשון) דאגה לשמור על יתרון ארבעה שערים בהפסקה (11:15).
2 צפייה בגלריה
מכבי ראשל"צ וצלחת האליפות
מכבי ראשל"צ וצלחת האליפות
מכבי ראשל"צ וצלחת האליפות
(צילום: הדר ואן קולא, איגוד הכדוריד)
המקומיות הגדילו פעם נוספת לשש הפרש בפתיחת המחצית השנייה, אבל האורחות דאגו להישאר בתמונה, כשכהן־נחום ושלי גונן צימקו ל־23:21 בדקה ה־47. למרות שהשוערת מליצה רדולוביץ' עצרה פנדל אדום ודונאי הגדילה עוד פעם את הפער, שב המומנטום להפועל כשאנה סטורז'וק הורידה שוב רק לשתיים (26:24). אלא שהסיומת הייתה של ג'רבי וגבזה, שדאגו להשאיר את התואר בבית מכבי. כבשו למכבי: שירה ג'רבי וניצן דונאי 9 כ"א, עמית איזק 7, שיר גבזה 3, נלי אמינוב 1. להפועל: ולדה קוזמינה, קטיה מלניק ואושרי כהן־נחום 5 כ"א, אנה סטורז'וק 4, דיאנה צ'רבקובה 3, ניקול צביון ושלי גונן 1 כ"א. שפטו: מורן קלוו-כחלון, שלומי בראון.
בסך־הכל התקיים העונה הדרבי של ראשון־לציון לא פחות משש פעמים - שתיים בליגה: 21:26 להפועל בחוץ - בית מכבי - במחזור ה־2 (20.11.20); ו־28:28 במחזור ה־9 בנחלת־יהודה (18.02.21); אחד בגמר הגביע: 27:29 להפועל באולם גן־נחום בראשון (ב־23.04.21);וכמוזכר, שלושת מפגשי גמר הפלייאוף, שהסתיימו הערב בניצחון 1:2 ובעוד תואר לצד הצהוב.