לא כך רצו במכבי תל אביב לפתוח את עונת 2020/21 ביורוליג. אחרי שהקבוצה חזרה בעונה שעברה לקדמת הבמה באירופה עם העפלה לפלייאוף שנקטעה עם התפרצות נגיף הקורונה, הצהובים קיוו להמשיך את היכולת גם בעונה הנוכחית, במיוחד כשהצליחו להשאיר שחקנים רבים מהסגל, אבל בינתיים שחקניו של יאניס ספרופולוס ספרו אתמול (חמישי) את הפסדם הרביעי מתוך שישה מחזורים, הפעם 65:75 מול פנרבחצ׳ה.
הצהובים קיוו אחרי השבוע האחרון, בו השיגו ניצחון חוץ מול חימקי מוסקבה והעפילו לחצי גמר גביע ווינר, שהם כבר בכיוון הנכון לצאת לדרך חדשה ומצאו את הנוסחה של איך לנצח משחקים, גם צמודים. לאכזבתם, הם שוב חזרו לסורם עם יכולת התקפית דלה והגנה רכה שלא מאפיינת אפילו במעט את פילוסופיית המשחק של המאמן היווני. אין ספק שעם מאזן 4:2 הצהובים כבר מרגישים את הלחץ. אפשר היה לראות את זה לפי הפרצופים של ניקולה וויצ׳יץ׳, שמעון מזרחי וגם המאמן עצמו באמצע המשחק ובסופו, אבל במועדון לא ממהרים לקבל החלטות מהבטן, מתוך הבנה שהם פתחו את העונה בלי שלושה שחקנים מרכזיים: עומרי כספי, ג'ון דיברתולומיאו ויובל זוסמן הפצועים שצפויים לחזור לסגל לקראת סוף חודש נובמבר.
2 צפייה בגלריה
שמעון מזרחי
שמעון מזרחי
שמעון מזרחי
(צילום: אורן אהרוני)
אתמול, אחת הבעיות המרכזיות הייתה בהתקפה, כשההבדל המשמעותי הגיע מהקליעה לשלוש. בזמן שעלי מוחמד התמקם בכל פעם מחדש מחוץ לקשת עם 5 מ-6 ופנרבחצ׳ה עמדה באופן כללי על 50 אחוזים (11 מ-22), הצהובים אפילו לא היו קרובים עם 5 מ-26 (19.2 אחוזים). ההתקפה הדלה באה לידי ביטוי גם בסטטיסטיקה האישית של רוב השחקנים, אם במשחק שעבר מול חימקי טיילר דורסי סיים עם 26 נקודות ואנג׳לו קלויארו עם דאבל דאבל, הפעם שניהם רשמו ביחד שתי נקודות בלבד, בזמן שרק סקוטי ווילבקין תפקד התקפית עם 23 נקודות.
בעיה נוספת שהתעוררה כבר מהמחזור הראשון היא חוסר האמון ההגנתי של ספרופולוס באנטה ז'יז'יץ' ודראגן בנדר בדקות המכריעות, מה שמעמיס על אותלו האנטר בן ה-34 שמשחק מעל ל-22 דקות בממוצע. אתמול המאמן היווני שוב בחר לתת לו את רוב הדקות למרות משחק לא טוב שלו עם 3 נקודות בלבד (1 מ-9 מהשדה) ו-8 ריבאונדים, ובסיום הסביר מדוע: "התחלנו את הרבע האחרון עם חילופים בהגנה ולז'יז'יץ' יותר קשה לכסות את השחקנים. החזרתי אותו בארבע הדקות האחרונות, לא רציתי את המאצ'אפ הזה, וקיבלנו בסוף סלים מדה קולו אחרי שהוא חזר".
2 צפייה בגלריה
ז'ז'יץ' וקלויארו
ז'ז'יץ' וקלויארו
ז'יז'יץ' וקלויארו
(צילום: אורן אהרוני)
בנדר שסיים עוד ערב מאכזב עם 3 נקודות בלבד אותן קלע בדקות הראשונות של המשחק אמר: "במחצית הראשונה שיחקנו יותר חכם התקפית אבל יצאנו מתוכנית המשחק שלנו". על היכולת הלא טובה שלו עד עכשיו ביורוליג אמר: "אני חושב שהשינוי במשחק קצת מקשה עליי, המשחק ששיחקתי בארבע השנים האחרונות שונה מהמשחק באירופה, כרגע יש יותר אימונים ממשחקים, אנחנו מרימים עכשיו את הקצב עם גביע ווינר, אז נראה שזה יכניס את השחקנים יותר לעניינים ונתאחד".