סדרת הטלוויזיה עטורת השבחים של נטפליקס, "Formula 1 - Drive to survive", חשפה המון צופים חדשים לספורט המהיר והיקר בעולם. הסדרה מסקרת את היריבויות המרתקות מאחורי הקלעים של הספורט המוטורי, ושוחררה בתזמון מדויק לקראת עונת המרוצים החדשה שנפתחה אתמול (28.3) בגראנד-פרי בחריין. ואיזו עונה מחכה לנו? כנראה שהמרתקת ביותר שראינו בעשור האחרון. לאלו מכם שמעוניינים לעקוב אחר העונה החדשה, ריכזנו את כל מה שחשוב לדעת לפני שיוצאים לדרך.
ראשית, עונת המרוצים 2021 תהיה האחרונה בעידן המכוניות הנוכחי. החל מהעונה הבאה נראה מכוניות שונות לחלוטין, ומופע הפרידה של הנוכחיות צפוי להיות מלווה בביצועי שיא ומהירויות מטורפות. מעבר לכך, הרכב הנהגים בעונה הקרובה הוא כנראה האיכותי ביותר שראינו על מסלול אחד. לואיס המילטון (7), סבסטיאן פטל (4), פרננדו אלונסו (2) וקימי רייקונן (1) מחזיקים יחד ב-14 אליפויות עולם.
1 צפייה בגלריה
לואיס המילטון
לואיס המילטון
לואיס המילטון
(צילום: AFP)

ולטרי בוטאס, דניאל ריקארדו וסרחיו פרס הם נהגים מנוסים נוספים עם יכולת מוכחת לנצח במרוצים, והרבה מוטיבציה לסיים את הקריירה בקול תרועה. אליהם מצטרף דור הנהגים הצעיר והחדש, נהגים מלאים בכישרון ותעוזה אשר הפגינו יכולת לקרוא תיגר, לנצח ולעלות על הפודיום כבר בשנותיהם הראשונות: מקס ורסטאפן, שרל לקלר, לנדו נוריס, פייר גאסלי וג'ורג ראסל, שלדעת כל המומחים עומדים לשלוט במסלול בעשור הקרוב.
קרב האליפות: המאבק בין שתי הקבוצות החזקות בעשור האחרון מבטיח להיות צמוד יותר העונה. האלופה המכהנת, מרצדס (אלופת 2014-2020), היא עדיין הפייבוריטית לזכייה. הקבוצה צפויה להמשיך בדומיננטיות האדירה בעיקר בזכות שלושה יתרונות אולטימטיביים: עבודת הניהול של טוטו וולף, הנהיגה של סר לואיס המילטון, והפלא הטכנולוגי שנקרא מכונית ה W-12.
סגניתה והאלופה לשעבר, קבוצת רדבול (2010-2013), הציגה בראשות ורסטאפן את הביצועים הטובים ביותר במבחנים, והוא עצמו נתן פייט גדול להמילטון במרוץ בבחריין. היא נראית מוכנה לאתגר את מרצדס במאבק קשה, ועוד צירפה את פרס שיעזור בכך.
הקרב על המקום השלישי: מדובר בהיבט שמשך הרבה מאוד עניין בעונות הקודמות, וכשלעצמו הוא קרב עצום על יוקרה והמון-המון כסף. לא פחות מחמש קבוצות התחזקו ונראות מוכנות לאתגר בכל מרוץ את שתי הגדולות. היריבות העתיקה בין פרארי (לקלר, סיינס) ומקלארן (נוריס, ריקארדו) צפויה לחזור ובגדול, ונראה ששתיהן עשו שדרוג משמעותי ביחס לעונה שעברה. אבל אל תתעלמו מאסטון מרטין (פטל, סטרול), הידועה בכינויה "מרצדס ורודה", קבוצת אלפיין (אלונסו, אוקון), לשעבר רנו, וקבוצת אלפא טאורי (גאסלי, טסונודה) שהיא בעצם קבוצת הבת של רדבול שהרשימה יותר מכולן במבחנים.
קרב התחתית: קבוצת אלפא רומאו (על מנועי פרארי המשופרים) נראית כמו הטובה ביותר בתחתית, וצפויה לעתים אפילו לאתגר את הקבוצות בדרג מעליה. לאחר החלפת הבעלות, קבוצת וויליאמס הציגה שיפור ונראית כרגע טוב יותר מקבוצת האס, בשורותיה ינהג רוקי צעיר בשם מיק שומאכר (בנו של האגדה), אשר זכה בעונה שעברה באליפות פורמולה 2. וזה לא מאבק סתמי: כל נקודת אליפות מתורגמת להכנסה כספית גדולה לקבוצות הללו.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.