בימים שאחרי המשחק במוסקבה נגד חימקי (87:89), ניצחון שהושג אחרי שלושה הפסדים רצופים, למכבי תל אביב הייתה תקווה שהאנרגיות יעזרו לה נגד היריבה הבאה, פנרבחצ'ה. התקווה הזו הפכה לאשליה גדולה, כשהפסידה אמש (חמישי) במנורה מבטחים 75:65 לקבוצה הטורקית, שמצידה הגיעה אחרי שלושה הפסדים רצופים.
ארבעה הפסדים, שניים מהם בבית בשישה משחקים, הם בבחינת מאזן דל ואם לא יחול שינוי קיצוני בצורת המשחק, העונה הזאת יכולה להתבזבז. אז נכון, הקורונה פגעה קשות בצהובים. רוב הקבוצות נאלצות לשחק בבית ללא קהל, ועבור מכבי ת"א שהיא קבוצת בית טיפוסית זו מכה קשה במיוחד. יאניס ספרופולוס ושחקניו התקשו גם אמש לשחק מול יציעים ריקים. תוסיפו את ההכנה הלקויה לקראת העונה, כמעט ללא משחקי מבחן, וגל פציעות שעדיין לא הסתיים, ותקבלו את התשובה ליכולת שהקבוצה מציגה.
4 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
היחיד שעבד אתמול. ווילבקין
(צילום: אורן אהרוני)
4 צפייה בגלריה
ז'יז'יץ' נאבק
ז'יז'יץ' נאבק
עזר לרגעים. ז'יז'יץ'
(צילום: אורן אהרוני)
סקוטי ווילבקין הוא ווינר אמיתי. פה ושם הוא יכול לעשות זאת לבדו ולנצח משחק שנראה אבוד. לרוב הוא זקוק לעזרה לפחות מכמה מחבריו, מה שלא קרה אתמול, פרט לכמה דקות של אנטה ז'יז'יץ' שמתחיל להתחבר. אבל בדקות המכריעות הוא נשאר לבדו, וכמה וקליעות שבמשחקים קודמים היו "ווינר שאטס" לא תמיד הגיעו ליעדן.
"הגנת הברזל" של פנר ברבע האחרון, הותירה גם את סקוטי בצד המפסיד. דראגן בנדר שקלע את הסל הראשון במשחק (0:3, שלשה) נשאר עם המאזן הזה ב-24 הדקות ששיחק. אפשר לומר שהחיבור המחודש שלו למכבי ת"א עד כה לא הצליח. עלי מוחמד ( דיקסון) המצוין חפר בור אליו נפלו אחד אחרי השני שחקני מכבי ת"א, כשהוא נעזר בעוד שחקן שזכור מהמאבקים המרתקים נגד פנרבחצ'ה בעבר - יאן וסלי שמו.
4 צפייה בגלריה
וסלי ודה קולו סוגרים על בראיינט
וסלי ודה קולו סוגרים על בראיינט
וסלי ודה קולו סוגרים על בראיינט
(צילום: אורן אהרוני)
4 צפייה בגלריה
שחקני פנר חוגגים
שחקני פנר חוגגים
הגנת ברזל. שחקני פנר חוגגים
(צילום: אורן אהרוני)
פנר ללא המאמן הסרבי, זליקו אוברדוביץ' עטור התארים (9 גביעי אירופה לאלופות), אינה אותה קבוצה שהייתה בשבע השנים תחתיו. איתו זכתה בתואר האירופי הבכיר, היחיד בו מחזיקה קבוצה טורקית לאורך ההיסטוריה. למרות שזליקו של השנתיים האחרונות כבר לא היה כמו בשנותיו הגדולות, הבעלים של הקבוצה עשה הכל כדי להשאירו. אבל המאמן המצליח החליט כי עליו לקחת לפחות שנת שבתון אחת.
מרגע בואו לטורקיה הייתה פנר והיה זליקו. התהילה סביבו הפכה אותו לאחד ויחיד, כבעל יכולות שאין לאף מאמן אחר. אבל גם מחליפו - הסרבי בן ה-48 איגור קוקושקוב בעל האזרחות האמריקנית, רחוק מלהיות אלמוני. הוא הדהים את יבשת אירופה כשהוביל ב-2017 את נבחרת סלובניה לזכייה ראשונה אי פעם באליפות אירופה, יחד עם לוקה דונצ'ץ' שמאז כבר הפך לשם ב-NBA. לת"א הגיע אחרי שלושה הפסדים רצופים, אבל הטורקים אומרים כי הם סבלנים לגבי יכולתו לחלץ את הקבוצה מהבוץ, כפי שעשה קודמו.