שוער: יאן אובלאק (אתלטיקו מדריד, סלובניה)

מאיים על תואר השוער הטוב בעולם עם זרועות שמגיעות לכל קצוות השער. פיקד על ההגנה השנייה בטיבה באירופה (27 שערים בלבד ב-38 משחקים). אחרי שהוא ונבחרתו ניפצו לנו את תקוות היורו, ועם קבוצתו הדיח את ליברפול כבר בשמינית גמר הצ'מפיונס, הוא עזר לסימאונה להוכיח שוב איזה מאמן הגנתי ענק הוא.
מחליף 1: קיילור נאבאס (פ.ס.ז', קוסטה ריקה): גמר צ'מפיונס וזינוקים הירואים מקנים לו מקום של כבוד העונה. מחליף 2: פטר גולאצ'י (לייפציג, הונגריה): חצי גמר צ'מפיונס, ספיגה של קצת יותר משער למשחק לעומת ממוצע של שלוש הצלות למשחק.

4 צפייה בגלריה
יאן אובלאק
יאן אובלאק
יאן אובלאק
(צילום: AFP)

בלם: וירג'יל ואן דייק (ליברפול, הולנד)

כנראה הבלם הטוב בעולם כיום. ליברפול ספגה רק 33 שערי ליגה, והוא הנהיג את ההגנה שהביאה את האליפות לאנפילד לראשונה מזה 30 שנה. לא ניתן לעבור אותו, הוא קיר בטון עם יכולת תיקול מהטובות באירופה. בכשליש ממשחקי הליגה שלה העונה שמרה ליברפול על שער נקי, ו-ואן דייק הוא סיבה מרכזית לכך.
מחליף 1: דויד אלאבה (באיירן, אוסטריה): חלק מרכזי בהגנת הקבוצה הטובה בחמש השנים האחרונות. מחליף 2: דייגו גודין (אינטר, אורוגוואי): מנהיג הגנת סגנית הליגה האירופית והליגה האיטלקית.

בלם: תיאגו סילבה (פ.ס.ז', ברזיל)

פריז סן ז'רמן ספגה רק 30 שערים העונה ב-40 משחקים, והבלם הוותיק, המנוסה והמעולה הוא הסיבה העיקרית לכך. יחד עם הקישור הדפנסיבי נותן שקט לדי מריה, אמבאפה וניימאר לרוץ קדימה כאוות נפשם, ולמגנים ברנאט וקרר לרוץ איתם. יחסר מאוד לכחולים מעיר האורות בעונה הבאה, אך ישתלב טוב בצ'לסי.
מחליף 1: קאלידו קוליבאלי (נאפולי, סנגל): עשה קמפיין יפה עם נאפולי בצ'מפיונס, עד שנעצר אצל ברצלונה. מחליף 2: ג'וני אוואנס (לסטר, צפון אירלנד): לסטר עשתה דרך יפה העונה עד המקום החמישי, אוואנס פיקד על ההגנה שלה.

מגן ימני: טרנט אלכסנדר־ארנולד (ליברפול, אנגליה)

למגן הצעיר אך הגדול של המייטי רדס יש העונה לא פחות מ-13 בישולים בליגה. אחד השחקנים הטובים ביותר של יורגן קלופ, ואחד החלקים הכי חשובים במכונה האדומה שלקחה אליפות כל כך דומיננטית. שולט באגף ימין בכל משחק, מספק מספרים בכמויות ומדגיש את החשיבות של תפקיד המגן.
מחליף 1: אשרף חכימי (דורטמונד, מרוקו): תשעה שערים ועשרה בישולים בכל המפעלים למגן שעבר לאינטר. מחליף 2: מאט דוהרטי (וולבס, אירלנד): שותף חשוב למסע של הזאבים בפרמייר ליג ובליגה האירופית, חתם בטוטנהאם.

4 צפייה בגלריה
טרנטר אלכסנדר-ארנולד
טרנטר אלכסנדר-ארנולד
טרנט אלכסנדר-ארנולד
(צילום: AP)

מגן שמאלי: אלפונסו דייויס (באיירן, קנדה)

המגן השמאלי הטוב בעולם. אחד הסמלים של העונה בבאיירן. מאוד מהיר, בעל טכניקה טובה, חכם ומאוד קבוצתי. עם תכונות כאלה נראה קל לשחק כדורגל שוטף ויפה, שיכול לדרוס קבוצות. רק בן 19 וכבר בעל שם בכל העולם, יש לו עוד הרבה שנים בטופ העולמי.
מחליף 1: אנדי רוברטסון (ליברפול, סקוטלנד): המקביל של טרנט, מגן מעולה בקבוצה שלמה. מחליף 2: אלכסנדר קולארוב (רומא, סרביה): עם 7 שערים ו3 בישולים עזר לרומא להגיע למקום ה-5.

קשר: תיאגו אלקנטרה (באיירן, ספרד):

חלק מרכזי בטרבל של הבווארים. הסימן הכי גדול לתרומה הענקית שלו לבאיירן הוא ההופעה בגמר ליגת האלופות. עד כמה שהוא הצליח, הוא עצר את ניימאר לגמרי. לולא תיאגו אי אפשר לדעת אם פריז אכן לא הייתה כובשת, תוסיפו לזה ארבעה בישולים במפעל - ותקבלו קשר מרכזי מעולה.
מחליף 1: נאבי קייטה (ליברפול, גינאה): עוד חלק במכונה של קלופ, שחקן מעולה. מחליף 2: מרטין אודגור (ריאל סוסיאדד, נורווגיה): מרכיב חיוני בהתקפה הרביעית בטיבה בספרד העונה.

קשר: קווין דה בריינה (מנצ'סטר סיטי, בלגיה)

מה לא נאמר כבר על הג'ינג'י של התכולים. 13 שערים לקשר בפרמייר-ליג זה מכובד. אבל 20 בישולים?! זה מטורף. בכלל - מאז שהגיע למנצ'סטר מאזן הבישולים שלו עומד על כ-90, ממוצע של 18 בישולים בעונה - כשהשיא בחמש הליגות הגדולות הוא 21. הקשר הטוב ביותר בעולם, כבר כל כך הרבה שנים - והעונה הוא היה טוב במיוחד.
מחליף 1: לוקה מודריץ' (ריאל מדריד, קרואטיה): השולט במרכז המגרש של הבלאנקוס שוב בעונה מצוינת. מחליף 2: טאקפוסה קובו (מאיורקה, יפן): בן 19 בלבד, אך הראה ניצוצות של יוזמה התקפית מהרמה הגבוהה ביותר בספרד.


4 צפייה בגלריה
קווין דה בריינה
קווין דה בריינה
קווין דה בריינה
(צילום: EPA)

קשר התקפי: תומאס מולר (באיירן, גרמניה)

מסמל את הכדורגל של באיירן. צעקת השמחה שלו אחרי כיבוש כל אחד מהשערים שלו מול ברצלונה, שהזכירה את מקבילתה מההשפלה של ברזיל לפני 6 שנים, הראתה עד כמה הטוטאליות של באיירן אבסולוטית, קטלנית ומיטבית. לא פחות מ-26 בישולים העונה בכל המסגרות בפחות מ-50 משחקים. וואו.
מחליף 1: כריסטיאן פוליסיק (צ'לסי, ארה"ב): הילד האמריקאי הראה המון פוטנציאל ויופי התקפי אצל הבלוז העונה. מחליף 2: אמיל פורסברג (לייפציג, שוודיה): שותף מרכזי במסע של הגרמנים לחצי גמר הצ'מפיונס.

חלוץ ימני: לאו מסי (ברצלונה, ארגנטינה)

ובכן, מסי. הוא ולא אחר. הפרעוש. הגאון. הקוסם. "דאבל דאבל" של הכדורגל. 25 שערים ו-20 בישולים בעונה אחת. מלך השערים של לה ליגה. מלך הבישולים של לה ליגה. תוסיפו לזה את שער העונה בליגת האלופות, שהראה שאותו הילד ש"פירפר" את שחקני בילבאו וחטאפה, שהפיל את בואטנג ושכבש 91 שערים בשנה אחת, עדיין חי ובועט. בתקווה שגם בשנה הבאה במועדון חייו.
מחליף 1: מוחמד סלאח (ליברפול, מצרים): 19 שערים, 10 בישולים ואליפות אחרי 30 שנה. שוב המצרי מוכיח את מעמדו. מחליף 2: ריאד מחרז (מנצ'סטר סיטי, אלג'יריה): 12 שערים ו-13 בישולים ב-40 משחקים העונה, חלק מרכזי בהתקפה הקטלנית של הסיטיזנס.

חלוץ מרכזי: רוברט לבנדוסקי (באיירן, פולין)

אני נאלץ להצטער. עונה כל כך טובה של שחקן קשה לתאר במילים מבלי להוריד בערכה. אני אדבר, אם כך, במספרים - 55 שערים ו-9 בישולים ב-46 משחקים בלבד. אין משחק בלי שהוא עולה על לוח התוצאות, אין משחק בלי שהוא זה שיוביל את באיירן להשפלה של יריבה אחרת שנתקלה בה. השחקן הטוב בעמדתו כיום, מספרים שאנחנו לא רואים הרבה משחקנים שהם לא מסי או רונאלדו.
מחליף 1: צ'ירו אימובילה (לאציו, איטליה): בכל זאת כן הצליח שחקן לעקוף את לבנדובסקי ולזכות בנעל הזהב - 35 שערים בליגה האיטלקית זה לא דבר של מה בכך. מחליף 2: פייר-אמריק אובאמיאנג (ארסנל, גאבון): 22 שערי ליגה בפרמייר-ליג זה הישג מרשים ביותר.

4 צפייה בגלריה
לבנדובסקי חוגג
לבנדובסקי חוגג
רוברט לבנדובסקי
(צילום: AFP)

חלוץ שמאלי: כריסטיאנו רונאלדו (יובנטוס, פורטוגל)

31 שערים - כמעט אחד למשחק - בליגה האיטלקית (גם אם כמעט 40% מהם בפנדלים), צמד בגומלין הקריטי מול ליון שרק כמעט הספיק, אליפות נוספת לגברת הזקנה והוכחה שגם בגיל 35 ניתן להיות השחקן השני הטוב בעולם. מראה בכל משחק מחדש שלטענות על כך שהוא הטוב בהיסטוריה יש בסיס - בלשון המעטה.
מחליף 1: קיליאן אמבאפה (פ.ס.ז', צרפת): הילד הצרפתי שוב הוכיח עד כמה הוא לא רק טרנד חולף, אלא העתיד של הכדורגל העולמי. מחליף 2: סון יונג-מין (טוטנהאם, דרום קוריאה): אישיות כובשת, כישרון אדיר, האסייתי הטוב ביותר כיום.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.