אין מחלוקת על כך שמבחינת יכולת, מסי הוא הכדורגלן הטוב בעולם. אולם בשביל להיות "הגדול בכל הזמנים" לא מספיקה יכולת כדרור והבקעה. לכל המתמודדים על התואר GOAT יש משהו שאין למסי.
גדולתו של שחקן נמדדת על פי כמה מרכיבים, הראשון והעיקרי הוא יכולת אישית בכל מה שקשור לכדרור, חוכמת משחק, והבקעה. מרכיב חשוב נוסף הוא מנהיגות יחד עם ווינריות. חשיבותה של המנהיגות היא אדירה, משום שלמרות שיכולות השחקן תהיה מהגבוהות בעולם, קבוצות מחפשות שחקן שיסחוף את שאר השחקנים אחריו ויגרום להם לתת מעצמם אקסטרה. למשל, במצב של פיגור במשחק, כשהשחקנים מיואשים, הכוכב חייב להיות בעל אופי מנהיגותי כדי לעודד אותם להאמין ביכולתם לנצח.
1 צפייה בגלריה
לאו מסי
לאו מסי
במקום להתמודד עם הכישלון - נטש את נבחרת ארגנטינה. מסי
(צילום: AP)
מרכיב זה הוא חשוב לאין שיעור בספורט, שתלוי בצורה משמעותית על מומנטום ורוח קרב. דרך נוספת למדוד גדולת שחקן היא יכולתו להשתלב במגוון סגנונות משחק, וכן שיתוף פעולה שלו עם הרכבים שונים. כיוון שהצטיינות בקבוצה אחת ואותו הרכב לא מלמדת אותנו על יכולתו לצאת מאזור הנוחות ולהתמודד עם סגנון שמקשה עליו, דבר הכרחי בשביל להוכיח יכולת ברמה הגבוהה ביותר.
מסי הוא ככל הנראה הטוב ביותר בהיסטוריה מבחינת יכולת אישית, אולם אם נבחן את מנהיגותו וההשתלבות שלו בקבוצה אחרת או בסגנון שונה, הוא רחוק מאד מהמתמודדים האחרים על תואר ה־GOAT. מבחינת מנהיגות, ישנן שמועות רבות על הקאות לפני משחקים גדולים, וכניסה לחרדה בזמני לחץ, דבר המזיק מאוד למורל של הקבוצה. כמו כן, אחרי הפסדים קשים בנבחרת, במקום לאחד את השחקנים ולקחת את המושכות, הוא פרש בצעד של חוסר מנהיגות מוחלט.
גם בשנים שבהן ברצלונה הייתה הטובה בעולם, מסי תמיד חסה בצילם של שחקנים אחרים שהנהיגו את הקבוצה כגון צ'אבי ופויול, ולא היה זה שליכד את כולם או עודד אותם.
במדד ההשתלבות בקבוצות ובסגנונות, מסי שיחק בברצלונה מהנוער, ולא התנסה בשום קבוצה וליגה שונה, המסגרת הנוספת היחידה, היא נבחרת ארגנטינה שבה לא הצטיין כמצופה משחקן ברמתו, מה עוד שלצידו שיחקו שחקנים מהטובים בעולם, וניתן לו החופש להחליט מי יזומן ובאיזה מערך ישחקו, הכל בהתאמה אישית, ולמרות זאת לא השיג שום תואר משמעותי עם הנבחרת.
חסרונות אלו מעיבים על הקונצנזוס סביבו כגדול בכל הזמנים, וייתכן שזה היה אחד השיקולים שלו לעזוב את ברצלונה. אם יעבור לפרמייר ליג, נוכל לבחון אותו גם בקבוצה אחרת וגם בליגה שונה באופן קיצוני מלה ליגה. אם יצליח שם כמו בשנים הגדולות בבארסה, יוכל להוכיח את עליונותו על כולם. עד אז לרונאלדו יש קייס במאבק מולו.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.