בלילה בין ראשון לשני התממש תסריט האימים שאופ"א חששה ממנו: ההכרזה של 12 מועדונים מובילים על הקמת סופר-ליג חדשה, שעלולה להחריב את ליגת האלופות.
מדובר בנקודת מפנה בכדורגל האירופי: בליגה כזאת נקבל מדי שבוע מפגשים אטרקטיביים בין הקבוצות והכוכבים הגדולים בעולם, אשר יעשירו את קופת המועדונים המשתתפים, שמאסו בסכומים הנמוכים לדעתם שאופ"א מחלקת להם מדי שנה. לפי מקורות שונים, המועדונים המשתתפים יקבלו בערך 350 מיליון אירו כל אחד רק כמענק הצטרפות, סכום אשר יעזור להם לסגור את המינוסים שרק צמחו בתקופת הקורונה הקשה, ולבנות פרויקטים בדמות הגלקטיקוס בלי לפחד מתקנות הפייר-פליי הכלכלי.

1 צפייה בגלריה
גביע ליגת האלופות
גביע ליגת האלופות
גביע ליגת האלופות
(צילום: AP)

באופ"א כבר הכריזו מלחמה על אותם 12 מועדונים, והכריזו כי יושעו מהליגות המקומיות וכי שחקניהן לא יוכלו להופיע במדי נבחרותיהם במונדיאל וביורו. זה לא העניין המהותי היחיד: אם הליגה החדשה אכן תצא לפועל והאיומים של אופ"א יתממשו, ליגת האלופות תיראה אחרת לגמרי. כל העולות האוטומטיות לשלב הבתים מהליגות הבכירות יהיו קבוצות כמו בטיס, ויאריאל וכו', מה שיהפוך את המפעל לפחות אטרקטיבי. במקום לראות בגמר את ריאל מדריד נגד מנצ'סטר סיטי, נראה משחק בין לסטר לסביליה.
אבל לדעתי לא נגיע לשם: בעיניי, הקמת הסופר-ליג היא רק ניפוח שרירים של הבעלים והנשיאים של המועדונים הבכירים. הסנקציות הקשות יעשו את שלהן וייצרו התרעה, והבוסים שרצו לשחק בליגה משלהם יגיעו להבנות מול אופ"א. בסופו של דבר הצדדים יצליחו לסכם על מתווה שיוביל לירידה של הקבוצות מהעץ, והכל יחזור לקדמותו - רק עם יותר כסף שיעבור מהכיס של אופ"א לכיס של הקבוצות. הרי אחרי הכל, כולנו רוצים לראות כדורגל טוב ויפה בלי פוליטיקה.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.