לאחר ההישג הגדול של נבחרת ההתעמלות האמנותית של ישראל, שזכתה אתמול (שישי) בפעם הראשונה בהיסטוריה במדליית הזהב בתחרות הקרב-רב באליפות אירופה, התבשרו הבנות שבדומה לג'ודוקות, הן גם לא יזכו במענק מהוועד האולימפי.
כל אחת מהמתעמלות הייתה אמורה לקבל 20 אלף שקלים. אבל, כזכור, הוועד האולימפי החליט באוגוסט לבטל את כל התמריצים בעקבות הקורונה ובטענה שרוב תחרויות המטרה ל-2020 הועברו לשנה הבאה.
2 צפייה בגלריה
נבחרת ישראל התעמלות אמנותית
נבחרת ישראל התעמלות אמנותית
נבחרת ההתעמלות. איפה הכסף?
(צילום: AP)
2 צפייה בגלריה
כרמי. קיצוצים בוועד האולימפי
כרמי. קיצוצים בוועד האולימפי
כרמי. קיצוצים בוועד האולימפי
(צילום: אורן אהרוני)
אלא שבאופן כללי התמריצים הכספיים מוענקים בעקבות הישגים באליפות עולם, אירופה ומשחקי אירופה, ולא בכל תחרות מטרה. ורק בחודש וחצי האחרונים נערכו 12 תחרויות כאלה בענפי הג'ודו, אופניים, חתירה, גלישה, טיפוס התעמלות אמנותית, ובחודש הקרוב תיערך תחרות נוספת בהתעמלות מכשירים. למעשה, רק חמש אליפויות אירופה בלבד בהשתתפות ספורטאים ישראלים בוטלו השנה, אלה באתלטיקה, סייף, היאבקות, טקוואנדו וטרמפולינה.
מהוועד האולימפי נמסר: "עם קיצוץ רוחבי של 25 אחוזים בתקציב הוועד האולימפי בישראל, ממשיכים כל הספורטאים בסגלים האולימפיים, בניגוד לעמיתיהם בספורט הישראלי, לקבל את המלגות החודשיות המוגדלות (ההגדלה מסתכמת בלמעלה ממיליון שקלים), והתמיכות הרבות והמגוונות לשנה האולימפית גם ב-2021".
"אחריות תקציבית בארגון ציבורי אינה מילת גנאי, בוודאי בתקופת משבר במשק העולמי והישראלי. הדבר היחידי שהורד, בהמלצת היחידה לספורט הישגי ומינהלת הספורט ההישגי המשותפת למשרד התרבות והספורט והוועד האולימפי בישראל (יוני 2020), הם התמריצים עבור תחרויות המטרה. נציין כי במרבית ענפי הספורט, תחרויות המטרה ב-2020 בוטלו והועברו ל-2021. ההחלטה באה לשמור על אחידות בין הספורטאים. זה בהחלט סדר עדיפויות סביר, במיוחד לאור המספר הקטן של התחרויות השנה וביטול התחרות החשובה מכל - המשחקים האולימפיים בטוקיו 2020. הודעה על כך נמסרה לכל האיגודים ב-31.8.2020".