ברונו פרננדש העדיף שלא לדבר על פול פוגבה. "אנחנו שמחים לשתף פעולה, אבל יש עוד שחקנים שעושים עבודה טובה", הוא אמר בדיפלומטיות אחרי המשחק מול ברייטון. זה לא שהפורטוגלי לא מרוצה ליד הצרפתי, אלא בדיוק להפך. הוא רק ביקש להזכיר שיש עוד שחקנים על המגרש כי בעוד פרננדש אמר שאינו רוצה לדבר על פוגבה, כולם דווקא כן רוצים לדבר עליו ועל פוגבה.
השילוב בין פרננדש לפוגבה מצית את הדמיון של אוהדי מנצ'סטר יונייטד, שסופרת 15 משחקים ללא הפסד בכל המסגרות. השניים הופיעו יחד על המגרש ל-219 דקות בינתיים, כשיונייטד מבקיעה בזמן הזה שמונה שערים ולא סופגת אפילו פעם אחת. יחס הבעיטות לשער בזמן ששני הקשרים משתפים פעולה הוא לא פחות מ-7:46 לזכות השדים האדומים. יחס הבעיטות למסגרת הוא 0:14.
5 צפייה בגלריה
פרננדש ופוגבה
פרננדש ופוגבה
מציתים את הדמיון. פרננדש ופוגבה
(צילום: AP)
ואלה לאו דווקא המספרים, אלא השילוב שאפשר לראות בעיניים, האיכות של פרננדש ופוגבה והחיבור ביניהם, שעוד ילך ויתעצם. הרבה שנים חיכו באולד טראפורד לקישור עם פוטנציאל כזה.
פרננדש הפך לכוכב מהרגע הראשון. הוא הגיע לאנגליה ממש עם סיום חלון ההעברות של חודש ינואר ובשמונה משחקים יש לו חמישה שערים ושלושה בישולים, כשאין אף שחקן בליגה שמעורב ביותר שערים ממנו בזמן הזה. יותר מכך, במבט על הטבלה מרגע שהפורטוגלי הצטרף אפשר לראות שיונייטד במקום הראשון עם 18 נקודות מתוך 24 אפשריות. לפני ליברפול, לפני סיטי. פוגבה היה פצוע בתחילת דרכו של פרננדש, כך אפשר לומר שהאחרון שינה את יונייטד לבדו, אבל יחד הם יכולים להקפיץ את הקבוצה מדרגה נוספת.
חצי השעה המשותפת הראשונה שלהם יחד, מול טוטנהאם, נתנה את הסימן לבאות. במשחק האחרון, ניצחון 0:3 על ברייטון, כבר היה אפשר לראות שהם השניים שהתמסרו הכי הרבה אחד עם השני והגיע גם בישול ראשון של פוגבה לברונו. פוגבה היה זה שהכתיב את הקצב ואיפשר לפרננדש להיות בעמדה קדמית יותר, דבר מצוין לשחקן עם מספרים גבוהים.
כמו שפוגבה תורם לפרננדש כך גם ההפך: יש מי שייתן כדורים לפוגבה שמבצע תנועה לתוך הרחבה. במערך של אולה גונאר סולשיאר כרגע, 1-3-2-4, פוגבה נמצא בעמדה אחורית יותר מפרננדש, אבל שניהם יכולים לשחק בכמה עמדות בקישור ולהחליף ביניהם במקומות. כששניהם יחד במיקום גבוה הם מושכים שמירה ומשחררים את שחקני ההתקפה.
5 צפייה בגלריה
ברונו פרננדש
ברונו פרננדש
ברונו פרננדש
(צילום: gettyimages)
"שחקני ההתקפה יודעים שיש מאחוריהם שחקנים שיכולים ליצור משהו מכלום", אמר השבוע סולשיאר בהקשר הזה. "ברונו יכול ליצור מצבים גם כשאין שטח פנוי והוא טוב מאוד עם הגב למשחק. פול יוצר גם הוא. שניהם שחקנים יצירתיים שיכולים גם למסור וגם לצאת עם הכדור. להיות חלוץ לפני שני אלה זה דבר נפלא, כמו שאני הרגשתי כשמאחורי היו פול סקולס, חואן ורון, דייויד בקהאם וראיין גיגס".
סולשיאר מציין פה שורת שמות מרשימה בקישור וחשוב לומר שלזה הנוכחי של יונייטד יש צלע נוספת. נמניה מאטיץ', שחווה ירידה קשה ביכולת, נראה שוב טוב. בתחילה היה חשש שפוגבה ופרננדש, שני שחקנים שיוצאים כל הזמן קדימה, יביאו לכך שיונייטד תהיה פגיעה מאחור, אבל מאטיץ' עושה עבודה מצוינת ומאפשר לשניהם לחשוב התקפה. יונייטד התקשתה במשך תקופה ארוכה מול יריבות מסתגרות שהולכות אחורה. השילוב בין פוגבה לפרננדש, שני מוסרים טובים, עם הכיסוי של מאטיץ' מאחוריהם, יכול להביא לפתרון בעיות מולן יונייטד הייתה חסרת אונים בעבר.
5 צפייה בגלריה
אולה גונאר סולשיאר
אולה גונאר סולשיאר
"יכולים ליצור משהו מכלום". אולה גונאר סולשיאר
(צילום: רויטרס)

המתווך של פרננדש

הבריטים גם דואגים להרחיב על חברות בין שני הכוכבים מחוץ למגרש. פרננדש עצמו סיפר איך פוגבה, שהיה אז פצוע, עזר לו עם ההגעה למנצ'סטר. "פול הוא זה שבא אלי איך שהגעתי ושאל איפה אני רוצה לחיות", סיפר הפורטוגלי. "הוא בדק כמה אני רוצה לשלם, אם זה בית או דירה. הוא דפדף בספר, בחרתי שלוש אפשרויות והוא אמר 'מחר נלך לבדוק אותן'".
מהצד האחר גם פוגבה נראה שמח יותר. אחרי אינספור שמועות על כך שהוא בדרך החוצה, ושיונייטד תנסה למכור אותו בקיץ, אולי הצרפתי יישאר עם החבר החדש. כדי שזה יקרה יונייטד צריכה קודם כל להבטיח לעצמה מקום בליגת האלופות, משימה בהחלט אפשרית, בטח כשגם המקום החמישי, בו היא נמצאת כרגע, אמור להוביל לשם (בגלל העונש של מנצ'סטר סיטי).
5 צפייה בגלריה
פול פוגבה
פול פוגבה
החברות שיפרה את מצב הרוח. פול פוגבה
(צילום: רויטרס)
ליונייטד יש גם חצי גמר גביע בדרך. החודש הקרוב, אם כן, הוא כזה של השגת מטרות, אבל גם עצם האפשרות לראות עוד את הקישור החדש יכול להיות בפני עצמו משהו להתלהב ממנו.