אחרי 24 דקות - יש שטוענים כי מדובר בקרב הג'ודו הארוך בהיסטוריה - היפומי אבה הוא זה שייצג את יפן באולימפיאדת טוקיו בקיץ 2021. אבה גבר הבוקר (ראשון) על ג'ושירו מרויאמה בקרב ישיר על הכרטיס האולימפי הבודד של יפן במשחקים האולימפיים הקרובים, בקטגוריית המשקל של עד 66 ק"ג.
אחרי ארבע דקות של קרב ללא ניקוד, נכנסו השניים לניקוד זהב שנמשך 20 דקות נוספות. הג'ודוקות ספגו שני עונשים כ"א ובסופו של דבר אבה הצליח לרשום וואזארי ולסיים את המותחן, כשהוא פורץ בבכי על המזרן.
3 צפייה בגלריה
היפומי אבה
היפומי אבה
ניצחון דרמטי. אבה
(צילום: gettyimages)
3 צפייה בגלריה
ג'ושירו מרויאמה מול היפומי אבה
ג'ושירו מרויאמה מול היפומי אבה
24 דקות בלתי נשכחות. מרויאמה מול אבה
(צילום: getty images)
כזכור, מיעוט התחרויות בעולם בגלל הקורונה והקרבה בין שני המתחרים בדירוג העולמי גרמה להתאחדות הג'ודו היפנית לקבל החלטה חסרת תקדים: לקיים קרב אחד בודד, שיכריע מי יזכה לייצג את יפן בטוקיו.
מרויאמה (27), המדורג שני בעולם, זכה במדליית הזהב באליפות העולם האחרונה בארצו, והגיע ראשון גם בשלוש תחרויות הסבב בשנה שעברה. הוא ניצח גם בתחרות המאסטרס לפני שנתיים.
3 צפייה בגלריה
היפומי אבה
היפומי אבה
לא יכול היה לעצור את הדמעות. אבה
(צילום: gettyimages)
אבה (23), המדורג שלישי בעולם, זכה במדליית הארד באליפות העולם האחרונה, אך זכה לפני כן בזהב באליפות שנתיים ברציפות. כיום, האיטלקי מנואל לומברדו מדורג ראשון בעולם, אבל שני היפנים נחשבים לאיכותיים יותר ממנו.
עכשיו כל העומס מוטל על כתפיו של אבה בקיץ הבא, כדי לראות האם ההחלטה לקיים קרב בודד ומכריע הייתה מוצדקת. האם הוא יצליח לסיים את המשימה ולזכות במדליית זהב במולדתו? את התשובה נקבל במשחקים האולימפיים בטוקיו בקיץ הקרוב.