סימון ביילס לא מפסיקה להדהים. ביום שישי האחרון כל העולם ראה את הביצוע חסר התקדים של המתעמלת האגדית (24) במהלך אימון, והלילה (בין שבת לראשון) היא חזרה עליו על שולחן הקפיצות ונחתה נהדר כדי לזכות בזהב בתחרות הראשונה שלה מאז 2019.
מדובר בתרגיל יורצ'נקו דאבל-פייק, שנקרא על שמה של המתעמלת נטליה יורצ'נקו, ובמהלכו מגיעה המתעמלת לשולחן הקפיצות לאחר היפוך כפול, ומשם מנתרת לקפיצה שכוללת שתי סלטות, וכל זה תוך שמירה על רגליים ישרות. מדובר באחד התרגיל המסובכים והמורכבים בענף ההתעמלות. יורצ'נקו ביצעה לראשונה את הקפיצה "הפשוטה" (היפוך כפול). ביילס שכללה את המקור כשמשם היא מנתרת לקפיצה שכוללת שתי סלטות.
2 צפייה בגלריה
ביילס חוגגת
ביילס חוגגת
ביילס חוגגת
(צילום: Getty Images)
2 צפייה בגלריה
ביילס בפעולה
ביילס בפעולה
ביילס במהלך התרגיל
(צילום: AFP)
ההישג איפשר לה לנצח בתחרות הכוללת למרות שנפלה בתרגיל אחר מהמקבילים המדורגים. "אני יודעת שלא ביצעתי יורצ'נקו מושלם", המחישה ביילס לאחר הזכייה עד כמה היא פרפקציוניסטית, "אבל אני עדיין מסוגלת לבצע את זה, אז למה לא להשוויץ ביכולות שלי ובאתלטיות שלי?" הוסיפה בהומור.
זו לא הייתה התחרות האחרונה של ביילס לפני טוקיו (יש לה עוד את המבחנים האמריקאים ואליפות ארה"ב), וזה משאיר לה עוד כחודשיים לשפץ את הקצוות שהיא ככל הנראה היחידה שעדיין סבורה שטעונים שיפור.
התרגיל של ביילס באימון