"קודם כל אני שמח שלקחנו את האליפות הזאת. ואחרי זה אני שמח שהעונה הארוכה בחיי הסתיימה ושאני חוזר הביתה לחופשה. בסך הכל אני מנסה להיות ווינר. והנה, אני כבר שלוש פעמים אלוף המדינה".
כך בחר סקוטי ווילבקין לפתוח את הראיון ל"ידיעות אחרונות", כשהוא נושם לרווחה זמן קצר אחרי הטירוף על הפרקט בהיכל וההנפה – ובכלל אחרי רכבת ההרים שעבר. צלחת אליפות וכדור הזהב עבור הבחירה כ־MVP של הסדרה שבה קלע לא פחות מ־77 נקודות. מה צריך יותר מזה כדורסלן כדי לסגור עונה מטורפת שכזאת.
6 צפייה בגלריה
ווילבקין מנסה לחטוף לזיו את הכדור
ווילבקין מנסה לחטוף לזיו את הכדור
"שמח שהעונה הארוכה בחיי הסתיימה". ווילבקין
(צילום: עוז מועלם)
6 צפייה בגלריה
ווילבקין והצלחת
ווילבקין והצלחת
ווילבקין והצלחת
(צילום: עוז מועלם)
אין ספק שזאת הייתה העונה המאתגרת ביותר של המנהיג הבלתי מעורער של מכבי ת"א. ולא רק עבור ווילבקין בן ה־28, אלא גם עבור מכבי ת"א – בעצם עבור הכדורסל הישראלי כולו. עוד מהתפרצות הקורונה וביטול היורוליג בעונה שעברה, דרך הלו"ז העמוס ועד לא מעט תסכולים, גם מקצועיים. אבל ווילבקין, שבסך הכל רוצה להיות ווינר, דאג להרים את עצמו מנטלית ומקצועית ועל הדרך גם את כל הקבוצה. או כמו שאומרים במועדון הצהוב: ברגע שסקוטי משחק טוב כל הקבוצה נראית אחרת. ואכן, אחרי תצוגות ענקיות בפלייאוף עם ממוצעים של 17.9 נקודות וארבעה אסיסטים, ווילבקין הזכיר לכולם למה הוא הכוכב הגדול של מכבי ת"א.

קורונה, אוהדים ושירים

ווילבקין נחת בהיכל בקיץ 2018 אחרי שהוביל את דרושאפקה לזכייה ביורוקאפ ולאט־לאט ביסס את מעמדו. בינואר 2020 הוא חתם לשלוש עונות נוספות תמורת חמישה מיליון אירו לכל התקופה.
אחרי שאפילו הקורונה מאחוריך, תנסה לסכם את שתי העונות האחרונות. "העונה הקודמת הייתה נהדרת, אבל היא נקטעה. אני חושב שיכולנו לעשות דברים יפים, אבל גם בעונה הנוכחית עשינו כמה דברים טובים. בסופו של דבר זכינו בשלושה תארים: גביע ווינר, גביע המדינה והאליפות".
6 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין עם צלחת האליפות
(צילום: עוז מועלם)
הייתה לך בטן מלאה על ההחלטות בתקופת הקורונה בכל מה שקשור לבידוד השחקנים. "אני לא יודע אם המקום שלי זה להגיד למינהלת איך ומה לתקן, אבל היה נחמד אם הליגה הייתה קצרה יותר כדי שיהיה לנו יותר זמן לחופשה ולנוח, אני באמת אעריך את זה".
למה היה כזה הבדל ביכולת של הקבוצה בין העונה שעברה לעונה הזו? "פשוט היינו קבוצה שונה, הייתה לנו גם תקופה קצרה יותר של טרום עונה. יש מצב שהעונה שלנו הייתה נראית אחרת לגמרי אם היינו מנצחים במשחקים הצמודים ביורוליג. גם הכל היה שונה אם היה לנו את האוהדים מתחילת העונה".
היציעים הריקים השפיעו עליך? "זה היה מאוד שונה בלעדיהם. קשה להגיד שהתרגלנו לזה. היה נהדר לראות את האוהדים חוזרים לאט־לאט. פתאום במשחקים האחרונים הגיעו 10,000 איש וזה היה פשוט מדהים. אין ספק בכלל שהאוהדים תמיד עוזרים, והאוהדים שלנו באופן ספציפי נהדרים, הם תמיד נותנים לנו אקסטרה אנרגיות".
6 צפייה בגלריה
אוהדי מכבי ת"א
אוהדי מכבי ת"א
אוהדי מכבי ת"א. "תמיד נותנים לנו אקסטרה אנרגיות"
(צילום: עוז מועלם)
בדרך כלל, כשהם היו שרים לך "סקוטי בוא לפה", היית מוחא כפיים מרחוק. הפעם בסדרת הגמר הם ממש התעקשו ואתה השתכנעת ובאת. בכלל רוב הזמן הם עודדו רק אותך. זה עושה לך טוב? "נכון, אבל זה קצת מוזר שרוב השירים היו מופנים אליי. האמת? אני מאוד אוהב את השיר שהאוהדים שרים לדיברתולומאו, כולם בקבוצה אוהבים את השיר שלו, גם את של ג'ונס. אבל אני לא רוצה להחליף את השיר שלי".

צבע אדום, ממ"ד ופוסטים

בתקופת מבצע "שומר החומות", ווילבקין היה אחד הזרים הפעילים ברשתות החברתית, העלה סטורי עם דגל ישראל והשקיע לא מעט בהסברה לעולם, במיוחד לארה"ב, על מה שעובר עליו ועל תושבי ישראל. היה חשוב לו שידעו מה קורה פה.
צבע אדום ראשון, אתה ממהר לממ"ד. תתאר לי מה עובר לך בראש. "זה היה מטורף, לא ציפיתי לזה. היה משוגע לשמוע את האזעקה בפעם הראשונה ולהבין שצריך להיכנס מהר לחדר המוגן. אחרי כמה פעמים התרגלנו לסיטואציה והרגשתי בטוח, אני מקווה שזה לא יקרה גם בעונה הבאה".
בזמן הלחימה אשתך ואתה פעלתם ברשתות למען ישראל. היה לך חשוב להציג את התמונה האמיתית. "החלטנו לעלות את כל הפוסטים כי הבנו שיש המון אנשים בארה"ב שלא מודעים למה שקורה כאן. זה היה חשוב לנו, רצינו להראות את דעתנו בנושא ושאנחנו מאמינים בישראל".
6 צפייה בגלריה
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות"
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות"
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות"

יורוליג, NBA וצלחת חומוס

בוא נדבר קצת עליך מבחינה מקצועית. לא היית מעדיף לשחק בקבוצת צמרת כמו ברצלונה, אנאדולו אפס או צסק"א מוסקבה, שנאבקות על זכייה ביורוליג? "לא, למה? אני אוהב לשחק במכבי ואני שייך לקבוצה הזאת. אני אוהב את ישראל וגם אוהב מאוד את תל־אביב".
למה? כי בקבוצות האלה הסיכויים שלך להניף את את גביע אירופה גדולים הרבה יותר. "גם לנו הייתה הזדמנות לעשות את זה בעונה שעברה, אם לא הקורונה. אני רוצה לזכות בגביע אירופה עם מכבי. האם אצליח לעשות את זה? עוד נראה".
ומה עם ה-NBA? "אני פשוט הולך לאן שהחיים מובילים אותי. מרוצה מאוד מהקריירה שלי עד עכשיו ומרגיש שאני מבורך ושכל הזדמנות שקיבלתי הייתה טובה בשבילי. אני באמת שמח מהסיטואציה עד עכשיו. אני יכול לשחק ב־NBA בעתיד, אבל זה לא איזה דבר גדול בשבילי".
6 צפייה בגלריה
ווילבקין והחברים חוגגים
ווילבקין והחברים חוגגים
"מרוצה מאוד מהקריירה שלי עד עכשיו"
(צילום: ראובן שוורץ)
התאהבת בישראל? "אני אוהב מאוד את האוכל, את המסעדות, אוהב שכולם מדברים כאן אנגלית. אגב, עדיין לא טעמתי חומוס".
יש לך חוזה במכבי ת"א לעוד שנתיים נוספות. אתה מתכוון לממש אותו עד סופו? "כן, אולי אוכל לסגור במועדון חמש אליפויות רצופות".
פורסם לראשונה: 13:35, 20.06.21