המצרכים הדרושים לאליפות: כוכב על, מאמן טוב ומנוסה, סגל חזק ורעב, כימיה, שחקנים "רעים", כוכב משני מצטיין והמרכיב הנוסף - מסורת. לכאורה, לקליפרס יש את כל הכלים כדי לקחת העונה אליפות, אבל האם עניין רוח המועדון והמסורת ישחקו תפקיד?
מאז שרכש את הקבוצה ב-2014 מנסה הבעלים היהודי סטיב באלמר לשנות את התדמית הלוזרית שנדבקה לקליפרס עם השנים, ולקחת את ההגמוניה בעיר מהאחות הגדולה - הלייקרס. השינוי השני אמנם התרחש, ובגדול, יותר בזכות החולשה של הלייקרס, אך השינוי הראשון לא התרחש במלואו. לאחר מספר שנים בהן הקבוצה השתפרה ונהייתה תחרותית, ההנהלה החליטה ללכת השנה על התותחים הכבדים על מנת לזכות בתואר הנכסף.

1 צפייה בגלריה
לנארד
לנארד
לנארד
(צילום: רויטרס)

ראשי המועדון הבינו כי מאמן טוב ובסיס חזק הכולל שחקנים כמו בוורלי, וויליאמס והארל זהו דבר הכרחי, אך לא מספיק לאליפות. בעקבות כך הם כיוונו להחתמת כוכבים גדולים שיצליחו לעזור לקליפרס לעשות את קפיצת המדרגה, תוך השתלבות חלקה ומהירה בסגל. הכוכבים הגדולים שענו להגדרה הזו הם פול ג'ורג' וקוואי לנארד. פול הגיע רעב ונטול אגו לעונה הזו. למרות פציעה שחווה במהלך העונה, הוא סיפק את הסחורה כמו שהוא יודע.
אבל עם כל הכבוד לג'ורג', הגיע הזמן לעבור לכוכב הראשי. האיש שעשה היסטוריה בעונה שעברה, מקווה לעשות זאת בפעם השנייה ברציפות. לנארד עבר תהליך התבגרות בשנים האחרונות בגלל פציעה, עזיבת הספרס ואליפות גדולה במדי טורונטו. משחקן משלים טוב הוא נהפך לשחקן כמעט מושלם, כשהוא מקבע את מעמדו כאחד הטובים בליגה. המעמד הזה ניתן לו בזכות ולא בחסד - הוא רכש אותו בעזרת האמונה בעצמו, גם בזמן פציעה, שהוא מסוגל להוביל קבוצה לאליפות. עד הקורונה קוואי הראה ששיתוף הפעולה שלו עם ג'ורג' פועל כמצופה, והקבוצה משחקת כמי שראויה להיספר כאחת המועמדות הרציניות לטבעת.
לעניות דעתי קוואי והקליפרס עוד לא הראו את כל מה שיש להם, והם הולכים להתפוצץ בפלייאוף. האם המתכון של האחות הקטנה של הלייקרס הולך הפעם להצליח?
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.