ב-25 במאי יצאה ההודעה הסופית: עונת היורוליג 19/20 הסתיימה. מה זה אומר? אין הצלבה, אין פיינל-פור, אין אלופה. 28 מחזורים בהם כל קבוצה נתנה את כל כולה, שוחקו לשווא בדיעבד.
מאז עונת 2014 למכבי לא הייתה שום שנה אירופית שמוגדרת כ"מוצלחת". אינספור הדחות מוקדמות מהיורוליג, אי העפלה לטופ 16 או להצלבה, ואז הגיעה עונת 2020, עונה שבה הורגש בבירור שמשהו כאן שונה. הכל התחיל מכך שיאניס בנה קבוצה, והפעם זה היה הוא, מההתחלה. נתנו לו את כל הכלים לעשות זאת בהצלחה מרובה. זה התחיל בהחתמת רכז טבעי, נייט וולטרס, המשיך עם הארכת חוזהו של ווילבקין, ג'ונדי נשאר, אייסי וברייאנט, בלאק חתם לעוד עונה, עומרי כספי חור הביתה, טיילר דורסי, אנג'לו קלויארו ממשיך, ג'ייק כהן ממשיך, זוס גם, האנטר חותם, ודני אבדיה, שהיה ברור שעומד לעשות את הפריצה הגדולה, קיבל מקום.

1 צפייה בגלריה
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
שחקני מכבי תל אביב חוגגים
(צילום עוז מועלם)

עם כל השמות הללו, הורגש טוב מאוד בהיכל שמשהו חדש וטוב מתבשל כאן, בריא, איכותי ולוחמני. ואיזה באזז היה סביב מכבי. הישראלי הראשון בNBA, עם ווילבקין, בלאק ומי שאמור להיות בעונה הבאה גם מעבר לים, אבדיה, ובנוסף אליהם שחקן NBA בדמות אייסי. כל זה יצר תחושה שמכבי הישנה והטובה חזרה - יש ישראלים, יש זרים איכותיים, יש את המתכון המושלם על מנת להצליח.
ובכך, התחילה לה עונת 2019/20 בקול תרועה רמה. וכן, זה קרה. אחרי 28 מחזורים, עמדה מכבי על מאזן של 19 ניצחונות מול 9 הפסדים בלבד, מאזן שהקנה לה את המקום ה-5 בטבלת היורוליג והבטיח לה מוקדם מקום בפלייאוף. מכבי לא הייתה שם המון זמן, 6 עונות. ולא רק זאת, אלא שככל שהעונה התקדמה לה, היה ברור עד כמה מכבי חזקה העונה. למרות אלף מקרי פציעות, הצליחה מכבי להישאר בעניינים ולהמשיך להילחם. אז כספי ובלאק שיחקו גג 8 משחקי יורוליג, אולי אפילו פחות, ג'ונדי ו-וולטרס נפצעו גם כן בשלב יחסית מוקדם של העונה, זוס נפצע, ווילבקין גם ונחשו מה? הצהובים המשיכו בשלהם. התחושה שהייתה היא שתוכל להוציא מהסגל את מי שאתה חפץ בו, ומכבי תמשיך לנצח, תמשיך לתת את הכל.
שימו לב: ניצחון בפיראוס ב-25 הפרש; ניצחון בוויטוריה ב-30 הפרש; ניצחונות בבית על ברצלונה, צסק"א, פאו ומילאנו, בסגל מאוד מאוד חסר (חלק מהם אחרי קאמבק מטורף). כל אלו הוכיחו את האופי של הסגל הזה, שהמשיך להתחבר ככל שהעונה התקדמה.
כל זה, והעונה האירופית פשוט הסתיימה. לא הכינו אותנו לזה, ולא סיפרו לנו בתחילת העונה שדבר כזה יכול לקרות. אי אפשר להסביר ולתאר את גודל האכזבה, התסכול והעצב שיש בכל אוהד מכבי כעת, גם בי, וגם בכולכם. אני עדיין לא מעכל שאין יורוליג יותר העונה, ושהעונה המוצלחת כ"כ של מכבי לא תסתיים באיזה הישג כזה או אחר, לפחות פיינל-פור...
בניגוד ליורוליג, הליגה המקומית עתידה לחזור. בלאק, ריינולדס וג'קסון לא יחזרו. כנראה שגם לא וולטרס. אבל כל השאר צפויים לקחת חלק בסיום העונה הישראלית. כל מה שנשאר הוא ליהנות עד כמה שאפשר מווילבקין, האנטר, ג'ונדי, אייסי ואולי גם בראיינט וזוס. בקיצור, יהיה על מי לסמוך גם בעונה הבאה, בתקווה שרוב הסגל ימשיך.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.