צמרמורת, רגש מתפרץ ושיכרון חושים - כך הרגיש כל אוהד מהצד האדום של העיר תל אביב בשער של עומרי אלטמן בדרבי האחרון. אולי לא הייתי חלק מ-500 האוהדים האדומים שצבעו את שער 5 בבלומפילד, אבל את שאגות השמחה שלי ככל הנראה שמעו עד לפאתי יפו. הפועל תל אביב, הקבוצה שזקוקה לנקודות כמו אוויר לנשימה במאבק ההישרדות, משיגה תיקו יוקרתי נגד היריבה העירונית - ועל הדרך גם תוקעת מקל בגלגלי המכונה הצהובה השועטת לאליפות נוספת. אז למה בכל זאת אני מאוכזב?
הפועל הגיעה מוכנה לקרב היוקרתי. השחקנים באדום הציגו אמוציות, לחימה ומשמעת טקטית בניצוחם של שחקני החיזוק המנוסים שהגיעו בינואר. מכבי החזיקה בכדור יותר ותקפה יותר באופן טבעי, אך מתפרצת אחת סידרה לנו האדומים יתרון. כולם מחמיאים לשי אליאס על הפריצה באגף, אך השער הזה שייך למי שבישל למבשל. לידור כהן במהלך גדול בשטח של מטר ניטרל שלושה שחקנים צהובים ושיחרר את הכדור בזמן לאליאס שהמשיך את המתפרצת המושלמת. כמובן שהמחצית השנייה נראתה שונה לגמרי, והשחקנים התעייפו.

1 צפייה בגלריה
הפועל ת"א חוגגת
הפועל ת"א חוגגת
הפועל ת"א חוגגת
(צילום: עוז מועלם)

חוסר ריכוז של שנייה אצל שטקוס (שהיה נהדר מלבד הטעות הנ"ל) בדחיקה של דור פרץ (קשר שהוא רמה מעל הליגה), ואנחנו חוזרים לתסריט השנוא עלינו - מכבי משווה ועכשיו מכבש לחצים שיוביל למהפך ולאחר מכן להתפרקות. אך הניסיון של איינבינדר, ההגנה הגבוהה של זולו (שהשתפר פלאים מתחילת העונה) והמזל מנעו מאיתנו מפח נפש והדרבי מסתיים בתיקו חשוב לקבוצתנו, אך אין ספק שהגול המיותר והפנדלים שלא נשרקו גרמו לרבים מאוהדי הפועל להרגיש תחושת החמצה. בנוגע למכבי, הכושר הגופני שלה הוא כנראה הטוב בליגה ובנוסף לספסל הארוך שלה - יש לה יתרונות גדולים שלדעתי יהיו אלה שיכריעו לטובתה את מאבק האליפות.
אז למה נשאר לנו לצפות עד סוף העונה? תקווה לגביע ומלחמה קשה על כל נקודה בפלייאוף התחתון, העונה זה נראה קשה מאי פעם ולא יהיו נקודות בטוחות בשום מגרש. אך קיימת בי אופטימיות מהסיבות הבאות: הרכש בינואר, הצעירים המשתלבים (דוידה, למשל, שחסר מאוד בדרבי), אלטמן וכמובן הקהל האדום שיגיע לצבוע את היציעים כל משחק לפי הכמויות האפשריות בתו הירוק.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.