השבוע הסתיים המחזור ה־25 בליגה ההולנדית ואיאקס פתחה פער של 8 נקודות על פ.ס.וו איינדהובן של ערן זהבי. למרות זאת, זה היה השבוע של הכוכב הישראלי, שהתראיין בכלי התקשורת מובילים שונים, וזכה לכתבות מפרגנות בזכות הצמד ב־1:3 על פורטונה סיטארד. בכך העלה זהבי את מאזן השערים שלו העונה בליגה לתשעה ול־15 בכל המסגרות.
היה בהולנד מי שזכר את המספר הזה וטרח להזכיר זאת גם למי שזילזלו בחלוץ. בתוכנית הכדורגל הנחשבת "וורניקה אינסייד" הזכיר כתב הספורט הנס קראי שהוא חזה שזהבי יכבוש לפחות 15 שערים. הוא דרש להקרין את הקטע והזכיר למגיש התוכנית ולפרשן, יוהן דרקסן, שהם חזו כישלון לזהבי, ושדרקסן אף אמר שהוא "רואה את זהבי חוזר למזה"ת....." השניים הודו (דרקסן בקושי רב) בטעותם.
1 צפייה בגלריה
זהבי באקסטזה
זהבי באקסטזה
זהבי באקסטזה
(צילום: רויטרס)
בערוץ הכדורגל המשדר ישירות את כל משחקי הליגה בהולנד מתקיימת בימי ראשון תוכנית סיכום שבה משתתפים הפרשנים הקבועים: המגיש (חאנחלן שמו), רונלד דה בור (אחיו של מאמן הנבחרת הלאומית) וקנת פרס – חלוץ פ.ס.וו לשעבר, שקטל לא אחת את זהבי. בתום הסיכום נבחר שחקן השבוע. דה בור והמנחה בחרו (מתוך רשימה של כעשרה שחקנים) את הישראלי. המצלמות התמקדו בפרס והוא אמר בקול חלש ובמבוכה גלויה "זהבי, גם אני בוחר בזהבי, היכולת שלו בשבועות האחרונים היא ממש טובה". אפילו דה בור והמנחה לא הסתירו את צחוקם. ניצחנו של זהבי הושלם.
קשה להאמין, אבל גם לטלוויזיה הממלכתית בהולנד יש טוק שואו בנושאי כדורגל, גם כן ביום ראשון בערב. בתוכנית זו משמש כפרשן קבוע שחקן העבר פיר ואן הויידונק, שהציג את זהבי בתחילת העונה כמי שאינו משחק במקומו הראוי כחלוץ ו"מסתובב ללא צורך" במקומות אחרים במגרש. השבוע כבר שיבח את יכולותיו ואת בעיטות העונשין שלו, ופרשנים אחרים תיארו את זהבי כמי ש"עובד עבור הקבוצה" ואינו חושש להתרוצץ ולהשיג כדורים גם במקומות אחרים במגרש. גם בטלוויזיה של פ.ס.וו (יש דבר כזה) שיבחו את זהבי כמי שרץ, עובד ומשקיע. ואן הויידונק גם תיאר בעבר את זהבי כאגואיסט שאינו מסייע לכישרון הצעיר דוניאל מאלן.
השבוע תואר זהבי בעיתונות כשחקן קבוצתי שמוסר יותר ואילו מאלן הוצג כאגואיסט. בראיון ענק שנערך עם זהבי השבוע וצוטט בכלי תקשורת רבים הוא הוצג כאיש משפחה, כמי שהתחשל בשירות בצה"ל, שומר על קשר עם הקהילה היהודית באמסטרדם ומשקיע ועובד קשה כמו המודל שלו כריסטיאנו רונאלדו.
אז השערים של זהבי העניקו לו את הביקורות החיוביות שהוא בהחלט ראוי להן והוכיחו שוב כי פרשנות הכדורגל היא לעיתים פשוט תלויית תוצאה.
יחד עם הפרגון לזהבי, ראוי לציין כי פ.ס.וו כשלה בכל מטרותיה. היא לא תזכה באליפות, עפה מהגביע (הפסידה לאיאקס) והודחה מאירופה. נותר לה להיאבק על המקום השני המקנה השתתפות במוקדמות הצ'מפיונס, וזהבי בכושרו הנוכחי בהחלט יכול לסייע בהשגת מטרה זו.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.