עוד מעט זה מתחיל – יורו 2020! רגע לפני החגיגה הכי גדולה באירופה, החלטתי לנסות לנחש מי תהיה הזוכה, מלך השערים, האכזבה וההפתעה של הטורניר.
הזוכה – בלגיה. ביורו ישחקו לא מעט נבחרות חזקות, עם שחקנים מוכשרים במיוחד, אבל בלגיה נמצאת בטופ. הנבחרת שמדורגת ראשונה בעולם בדירוג העולמי של פיפ"א לא תעשה ליריבות שלה חיים קלים, ובזכות הסגל המוכשר שלה, היא תלך עד הסוף, בדרך לזכייה ראשונה בתולדותיה ביורו.
1 צפייה בגלריה
נבחרת בלגיה חוגגת
נבחרת בלגיה חוגגת
נבחרת בלגיה חוגגת
(צילום: AP)
בין השחקנים הבולטים בסגל של רוברטו מרטינס תוכלו למצוא את רומלו לוקאקו, קווין דה בריינה (שאומנם בספק למשחק הראשון, אבל נמצא בסגל הנבחרת), יורי טילמאנס ואדן הזאר. אין ספק שמבחינת בלגיה, זכייה בטורניר זו לא משימה בלתי אפשרית.
מלך השערים – רומלו לוקאקו (בלגיה). אין ספק שהגרלה נוחה בשלב הבתים היא אחד הקריטריונים עבור שחקן לסיים בתור מלך השערים. עבור חלוץ חזק ומוכשר כמו רומלו לוקאקו, הדרך לפסגה כבר סלולה. בבית עם בלגיה נמצאות דנמרק, רוסיה ופינלנד, אומנם לא נבחרות חלשות, אבל לוקאקו הוכיח לנו שהוא יכול להבקיע נגד כל אחד. את עונת 2020/21 הוא סיים בתור אלוף איטליה יחד עם אינטר, וסגן מלך שערי הליגה (עם 24) אחרי כריסטיאנו רונאלדו. במידה שבלגיה תלך עד הסוף, לוקאקו יוכל לסיים את הטורניר עם שני תארים – אלוף אירופה, ומלך השערים.
האכזבה – פורטוגל. בית ו' בו נמצאת נבחרת פורטוגל הוא גם בית המוות של הטורניר. אלופת אירופה הנוכחית תתמודד על עלייה לשמינית הגמר יחד עם צרפת וגרמניה, כשנבחרת הונגריה תנסה להיות המוקש. בשונה מהיורו הקודם (בו פורטוגל זכתה) הפעם החלק הקדמי שלה יותר חזק ומוכשר.
לצד כריסטיאנו רונאלדו תוכלו למצוא את דייגו ז'וטה, ברונו פרננדש, ז'ואאו פליקס ועוד. למרות זאת, הסגל של צרפת וגרמניה חזק יותר, מוכשר יותר ועמוק יותר, וגם אם פורטוגל תסיים במקום השלישי ועדיין תצליח להעפיל לשמינית הגמר (בזכות מאזן טוב משאר הנבחרות), רוב הסיכויים שלא תצליח להגיע רחוק, בעיקר בזכות החוזק של הנבחרות האחרות.
ההפתעה – שוודיה. בכל טורניר יש את הנבחרת המפתיעה. ביורו 2016 זאת הייתה איסלנד, שהגיעה עד רבע הגמר (שם הובסה 5:2 ע"י צרפת). השוודים נמצאים בבית יחד עם ספרד, פולין וסלובקיה. ללא זלאטן איברהימוביץ', שוודיה על פניו לא תגיע רחוק, אבל יש לה סיכוי להפתיע. במידה שספרד ופולין יסיימו בשני המקומות הראשונים בבית, ושוודיה תסיים אחריהן, יש לה סיכוי להעפיל לשמינית הגמר בזכות מאזן טוב מהנבחרות האחרות (רק 4 מתוך 6 הנבחרות שיסיימו במקום השלישי יעפילו לשמינית) ומשם הכל יכול לקרות.
נקודות האור של השוודים הם אמיל פורסברג (הקשר של רד בול לייפציג), סבסטיאן לארסון (הקשר של א.י.ק סולנה השוודית) וקולוסבסקי (החלוץ של יובנטוס). עם שלושת השחקנים המוכשרים האלה, שוודיה יכולה להפתיע.
זו התחזית שלי לקראת יורו 2020. דבר אחד בטוח – הולך להיות קיץ מטורף!
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.