צפו בביצועים של דני אבדיה

לפני כחודש, קצת אחרי שזכה באליפות המדינה עם מכבי תל אביב, דני אבדיה ארז מזוודה וטס לארה"ב כדי להגשים את החלום הגדול - לשחק ב-NBA, בליגה הטובה בעולם. מאז, תאריך הדראפט כבר זז פעמיים בעקבות אילוצי הקורונה, אבל הכוכב הצעיר לא מפסיק לעבוד אפילו לרגע, מתאמן מספר פעמים ביום, מסתגל לחיים בארה"ב ומשתדל לא להתעסק בכל הדיווחים והתחזיות שמצביעות על כך שייבחר בעשירייה הראשונה בדראפט הקרוב.
הוריו של אבדיה, שחקן העבר זופר ואימו שרון, היו מלווים את בנם לכל משחק בארץ, אם זה במכבי ת"א או נבחרת ישראל, אבל לפני חודש נאלצו לשחרר את המושכות כשליוו אותו רק עד נמל התעופה. את הדרך לאטלנטה הוא עשה עם סוכנו, מתן סימן טוב, שנמצא איתו שם לאורך כל התקופה, דואג לכל העניינים הלוגיסטיים, מלווה אותו לכל אימון וגם עורך שיחות עם הקבוצות השונות שמתעניינות בבחירתו בדראפט.
View this post on Instagram

🤷🏻‍♂️

A post shared by Deni Avdija (@deniavdia8) on

שלושה אימונים ביום. אבדיה בחדר כושר
את ערב הלוטרי (סדר הבחירה של הקבוצות בדראפט) ב-21 באוגוסט השניים ראו באחוזה ששכרו לאותו הערב יחד עם כל המאמנים והאנשים שעוטפים אותו בתקופה זו. בעוד כשלושה שבועות אבדיה היה אמור לנחות בארץ על מנת לצפות בדראפט שמתקיים השנה בזום, אבל לאחרונה הודיעו על דחייה נוספת ל-18 בנובמבר, מה שיאריך אוטומטית את השהות של אבדיה שצפוי לחזור לארץ רק לקראת סוף אוקטובר.

משטר אימונים קפדני

בתקופה האחרונה, או ליתר דיוק בכל החודש האחרון, אבדיה נמצא בתוך מעטפת מאורגנת ומסודרת לפרטי פרטים: שלושה אימונים ביום, שיחות מנטליות עם מספר אנשי מקצוע כולל קשר ישיר עם המאמן שהיה צמוד אליו בשנים האחרונות במכבי ת"א, וליקו פרוביץ' וטיפולים גופניים (מסאז'ים, פיזיותרפיה וכדומה). בין לבין הוא שומר על תזונה נכונה ושעות שינה מסודרות.
בכל יום אבדיה קם בשעה מוקדמת כדי להספיק לאימון הבוקר שמתחיל בשעה 8:00, לאחר מכן אימון נוסף ב-10 וחצי ואימון שלישי ואחרון ב-17:30 אחר הצהריים. מטרת האימונים היא לשמור על כושר, התאקלמות, הכנה למעבר לארה"ב, התרגלות לקצב ואופי המשחק השונה מהמשחק האירופאי. בזמן הפנוי שלו הוא מקפיד על מנוחה, מדבר עם המשפחה שנמצאת בישראל וגם מוריד לחץ עם התחביב האהוב עליו, משחקי פלייסטיישן.
צפו בביצועים של אבדיה בארה"ב
2 צפייה בגלריה
דני אבדיה מתאמן
דני אבדיה מתאמן
לא רק כדורסל. אבדיה מתרגל את חבטת הגולף שלו
(מתוך האינסטגרם)
אם ניכנס לפרטי פרטים, האימונים של אבדיה מתחלקים לשלושה פרמטרים: גופני, כדורסל וקליעה, עליהם הוא עובד בשלושה מתקנים שונים באטלנטה. המתקן המרכזי בו עובד אבדיה הוא המתחם הגופני שנקרא peak performance project, שנחשב לאחד המתקנים המקצועיים והמתקדמים בארה"ב. בזמן שצוות שלם נמצא סביבו באימוני הכדורסל, מי שעומדים בראש מערך האימונים הם מאמן היכולות האישיות, ג'רמייה בוזוול ותומס סקוט (הבן של ביירון סקוט), שעבד בעבר גם עם עומרי כספי כששיחק בקליבלנד.
את רוב האימונים אבדיה עורך לבדו, אבל בין לבין הוא מתאמן גם עם שחקני NBA או כאלה עם ניסיון בליגה, ביניהם שלווין מאק ששיחק בעונה האחרונה בהפועל ירושלים, ג'וש פאוול (ששיחק בעבר בדאלאס, הלייקרס ואטלנטה) וקווין נוקס (ניו יורק ניקס).
2 צפייה בגלריה
ווילבקין שומר על מאק
ווילבקין שומר על מאק
מתאמן עם אבדיה. שלווין מאק מול סקוטי ווילבקין
(צילום: באדיבות פנאתינייקוס)
נכון לעכשיו, לפי חוקי הליגה המועדונים לא יכולים להגיע לאימונים או לפגוש את אבדיה או כל שחקן אחר שמועמד להיבחר בדראפט, אלא רק לקיים ראיון שאמור לבחון את אישיות השחקן וההתאמה לקבוצה. בשלב זה אבדיה עדיין לא התחיל לעשות את סבב הראיונות אבל צפוי להתחיל בתקופה הקרובה.
לפי כל התחזיות בחודשים האחרונים, הכוכב הישראלי היה צפוי להיבחר בין המקומות 4-8, אך נכון לעכשיו גם המקום השני הוא אופציה. כרגע המועמדות הבולטות לבחירתו הן גולדן סטייט ווריורס (תבחר שנייה), שיקגו בולס (רביעית), קליבלנד קאבלירס (חמישית) וניו יורק ניקס (שמינית).