ההפסד באיסטנבול לאנאדולו אפס, הפתיחה האיומה (11:0) ובעיקר אי ההבנה בסיום בין אלייז'ה בראיינט לטיילר דורסי שגרמה לאיבוד כדור גורלי, העמידו במקום את מכבי ת"א ומאמנה יאניס ספרופולוס. יכול להיות שהיו עוד אשליות עד אמש, אבל עכשיו ברור כי הצהובים לא הולכים לעונה אירופית קלה.
פצועים? אז מה. כל הקבוצות סובלות מפציעות, והעונה עוד יש מקרים של קורונה שמשביתים שחקנים. עם כל הכבוד לחשיבות של עומרי כספי, יובל זוסמן וג'ון דיברתולומאו, אנאדולו סבלה מהיעדרם של שחקנים בכירים יותר – הכוח הגדול שלה בהתקפה, שיין לארקין, והמוח של הקבוצה בהגנה, בראיינט דאנסטון. במקום לחשוב על זה, מכבי צריכה להתגבר על הבעיות עם הצוות הקיים ולקוות לשובם של הפצועים בהקדם.
3 צפייה בגלריה
אותלו האנטר
אותלו האנטר
החמצה ענקית של מכבי. האנטר
(צילום: getty images)
3 צפייה בגלריה
סקוטי ווילבקין
סקוטי ווילבקין
כל כך הרבה כלים. אנאדולו אפס
(צילום: getty images)
ההפסד הזה היה החמצה ענקית. גם הסגל החסר של אנאדולו, גם האולם הריק. קבלת ההחלטות בסיום שוב הייתה שגויה, והטורקים ידעו להתאושש וללחוץ על מכבי בשלבים המכריעים. יש להם כ"כ הרבה כלים. לפני המשחק הגיעו דיווחים לפיהם גם טיבור פלייס בספק בגלל מחלה, אבל הענק הגרמני (2.21 מ') הוכיח את עצמו בפעם המי-יודע-כמה נגד הצהובים במחצית ראשונה גדולה. וכשהוא נרגע בשנייה, אדיראן מוארמן ובעיקר רודריג בובואה תפסו פיקוד. אמנם הקבוצה של ארגין עתמאן רחוקה מהיכולת שהפגינה בעונת הענק הקודמת שלה. אבל נגד מכבי ת"א הספיקה גם היכולת הנוכחית.
כן, אם שכחתם, לפני שהעונה הקודמת בוטלה בגלל המגפה העולמית אנאדולו הובילה בבטחה את טבלת היורוליג, ורבים הימרו עליה כעל מועמדת בטוחה לזכות לראשונה בתולדותיה בתואר החשוב ביותר באירופה. אבל ברגע שלאקין יחזור לפרקט ולכושר, אין סיבה שהיא לא תתחיל שוב לייצר דומיננטיות. לא סתם הוא קיבל באפריל האחרון חוזה חדש לשנתיים בשווי של קרוב ל-8 מיליון אירו.
3 צפייה בגלריה
אלייז'ה בראיינט
אלייז'ה בראיינט
אפילו המצטיין הרס לעצמו. אלייז'ה בראיינט
(צילום: getty images)
אפילו השחקן המצטיין של מכבי אמש, בראיינט, הרס לעצמו עם הפיניש הגרוע ואיבוד הכדור. היו לו אדקות טובות ושורה של קליעות מוצלחות, אבל הטעות הזו החזירה אותו ואת כל הקבוצה לת"א בבאסה – ובדאגה למה שיקרה במשחק הבית הקרוב נגד ז'לגיריס הליטאית, שנראית נהדר העונה.
פורסם לראשונה: 05:53, 06.11.20