בבורוסיה דורטמונד ידעו שהם לוקחים הימור גדול בקיץ האחרון, כשלא הסכימו לזוז מעמדתם במהלך השיחות מול מנצ'סטר יונייטד: "או שתשלמו לנו 120 מיליון אירו בתשלום אחד, או שתשכחו מג'יידון סאנצ'ו". ביונייטד היו בטוחים עד הרגע האחרון שהקבוצה הגרמנית תתקפל והמועדונים יגיעו לפשרה בסכום נמוך יותר, אך לא כך היה הדבר, וסאנצ'ו נשאר לעונה נוספת בכדורגל הגרמני.
בדורטמונד רצו להישאר תחרותיים ובעיקר להראות לארלינג הולאנד שהם מכוונים לתואר האליפות בגרמניה, אבל בפועל הקבוצה מדשדשת והמאמן לוסיאן פאבר איבד לאחרונה את משרתו לאחר חמישייה מהדהדת מחטף שטוטגרט. הפער מהמוליכה באיירן מינכן כבר צמח ל-8 נקודות לאחר הפסד נוסף במחזור האחרון מול אוניון ברלין. כשהמאבק במסגרת המקומית נראה אבוד, התקווה הגדולה של דורטמונד היא לנסות וללכת עד הסוף בליגת האלופות, בטח בתקופה המשוגעת של מגפת הקורונה. בשביל לעבור את סביליה בשמינית הגמר היא תצטרך את הולאנד שעדיין מחלים מפציעה, אך העיניים של האוהדים נשואות קודם כל לכוכב הקבוצה בשנתיים האחרות – ג'יידון סאנצ'ו.

2 צפייה בגלריה
ג'יידון סאנצ'ו
ג'יידון סאנצ'ו
ג'יידון סאנצ'ו
(צילום: AP)

סאנצ'ו חתם בדורטמונד ב-31.08.2017, ממש ביום האחרון של חלון ההעברות, לאחר שלא הצליח להגיע להסכמות על חוזה חדש עם מנצ'סטר סיטי. באותו הקיץ הוא נבחר לשחקן המצטיין של אליפות אירופה עד גיל 17, והוביל את אנגליה עד לגמר בו הפסידה לספרד. למרות שעוד לא פרץ באמת והראה ניצוצות בעיקר מול שחקנים בני גילו, היה ברור לכולם שמדובר בפרוספקט גדול עם עתיד מזהיר ברמות הגבוהות. פפ גווארדיולה טען בדיעבד שסאנצ'ו לא רצה לקחת על עצמו את האתגר בסיטי ובחר להתחיל את הקריירה במקום אחר, אבל האמת היא שבקבוצה ממנצ'סטר פשוט לא הראו מספיק רצינות לגביו (קצת מזכיר את מקרה פול פוגבה הצעיר שעזב את יונייטד ליובנטוס). בשורה התחתונה סיטי ויתרה על סאנצ'ו, ובקבוצה אף היו מרוצים לקבל 10 מיליון אירו עבור שחקן צעיר.
ההשפעה של סאנצ'ו על הבונדסליגה הייתה כמעט מיידית. הוא תפס את מקומו ברוטציה, השתדרג תוך מספר חודשים להרכב והבקיע את שער הבכורה שלו כשחקן בוגרים באפריל 2018 בניצחון 0:4 על לברקוזן (והוסיף גם שני בישולים באותו המשחק). מאז סאנצ'ו לא הסתכל לאחור וביסס את מעמדו כאחד הכישרונות הגדולים אשר מיועדים לשלוט בכדורגל העולמי בעשור הבא. בעונת 2018/19 הפך סאנצ'ו לשחקן הרכב תחת פאברה, והפך ליליד שנות ה-2000 הראשון שכובש בליגת האלופות. הקיצוני האנגלי גם הפך לשחקן הצעיר בהיסטוריה של דורטמונד שמסיים עונה עם מספר דו ספרתי של שערי ליגה (12 שערים ו-14 בישולים). את כל זה עשה בגיל 19 בלבד.
קשה היה לשער שסאנצ'ו יצליח לשחזר את ההישג ואף להתעלות עליו, אבל עונת 2019/20 הייתה ללא ספק הטובה ביותר שלו: 17 שערים ו-16 בישולים באחת הליגות הקשות בעולם, 33 שערים בהם היה מעורב באופן ישיר ב-32 משחקים. הוא סיים את העונה עם 20 שערים ו-20 בישולים בכל המסגרות – מספרים נדירים. בשלב הזה סאנצ'ו כבר משך את תשומת ליבן של הקבוצות הגדולות באמת באירופה, ושווי השוק שלו עלה במהירות. ברצלונה, ריאל מדריד, פ.ס.ז' ובאיירן מינכן הוזכרו בין המועמדות, אך ברגע שהקולות מצד המחנה של סאנצ'ו דיברו על רצון לחזור למולדת ולהוכיח את עצמו בפרמייר-ליג, בטח לאחר שהפך לשחקן משמעותי אצל גארת' סאות'גייט בנבחרת אנגליה, היה ברור שהיעד הבא של סאנצ'ו יהיה צ'לסי, ליברפול או יונייטד.

2 צפייה בגלריה
ג'יידון סאנצ'ו וארלינג הלאנד
ג'יידון סאנצ'ו וארלינג הלאנד
הולאנד וסאנצ'ו. קשה בלי החלוץ הפצוע
(צילום: EPA)

הראשונה רכשה את חכים זייש מאיאקס ואת קאי הבארץ מלברקוזן, הקבוצה של קלופ חיזקה את השלישייה האימתנית מקדימה בדיוגו ז'וטה הנהדר, ורק יונייטד נשארה בתמונה, וכאמור ניהלה מו"מ מתמשך עם הקבוצה מצפון מערב גרמניה. אותן שיחות לא הובילו לשום מקום, ודורטמונד פתחה את העונה בדיוק כמו שרצתה עם שניים משחקני ההתקפה המלהיבים באירופה, בתוספת מרקו רויס הוותיק וכישרונות צעירים ומבטיחים כמו ג'ובאני ריינה, ג'וד בלינגהאם (גם כן אנגלי) ויוסופה מוקוקו (בן 16 בלבד!).
בפועל, החלק הקדמי של דורטמונד לא מצליח לתפקד ללא הולאנד והתלות בו גבוהה. הקישור של הקבוצה לא יצירתי מספיק ובוודאי לא מאוזן, ועל החלק האחורי אין באמת יותר מדי מה להוסיף, כשהקבוצה ממשיכה לספוג בצרורות גם במערך של שלושה בלמים. שני המנהיגים היחידים בקבוצה, רויס ומאטס הומלס, נמצאים הרבה מעבר לשיאם. העסק פשוט לא מתרומם, ומי שסופג את מרבית הביקורות הוא סאנצ'ו. ב-17 משחקים בכל המסגרות רשם מספרים מאכזבים של 3 שערים ו-4 בישולים, כשהוא עדיין ללא שער בליגה הגרמנית לאחר 13 מחזורים, רחוק כל כך מהנתונים אליהם הרגיל את עולם הכדורגל.
סביר להניח שסאנצ'ו יצליח להתאושש בחלקה השני של העונה ושדורטמונד תסיים ברביעייה הראשונה בגרמניה, אבל המבחן האמיתי שלו יהיה בליגת האלופות. דורטמונד תפגוש בפברואר את סביליה למשחק הראשון בשלב שמינית הגמר, וככל הנראה תגיע כפייבוריטית. קמפיין טוב באלופות ויכולת משופרת במסגרת הליגה, אולי עם זכייה בגביע הגרמני, עשויים להביא את סאנצ'ו ליורו במומנטום חיובי ואולי אף להוביל להצעות נוספות מקבוצות פאר בקיץ. מה שבטוח, בקיץ 2021 דורטמונד כבר לא תדרוש 120 מיליון אירו. היא תיאלץ להסתפק בהרבה פחות.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
*אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.