מה שינה את דעתו של הארי קיין? אחרי הכל, כבר שנים שפרשנים בכל העולם טוענים שהוא חייב לעזוב את טוטנהאם כדי להתקדם. עונה אחר עונה הוא המשיך לתת את הלב לקבוצה שסחב שנה אחר שנה לצמרת, לגמרים ולמאבקי אליפות – ונותר בלי תואר אחד לרפואה בקריירה. השבוע זה נגמר, כשהודיע רשמית לראשי המועדון שהוא רוצה לעבור הלאה.
ז'וזה מוריניו פוטר, הקבוצה לא תסיים ברביעייה הראשונה ונכשלה בליגה האירופית, ובסוף יולי קיין יהיה בן 28. בשורה התחתונה, השינוי נובע מהמיצוי. מכירים את המטאפורה של הלימון שנסחט עד הטיפה האחרונה? אז מהלימון של קיין כבר גירדו את הקליפה כדי לפזר מעל איזה קינוח ומהשאריות הכינו סוכריות חמוצות. מנטלית, לא נותר בו שום דבר לתת לקבוצה.
2 צפייה בגלריה
הארי קיין
הארי קיין
נמאס לו. הארי קיין
(צילום: רויטרס)
כמובן שהבעלים דניאל לוי לא אהב את הבקשה, אבל אין לו הרבה ברירות. לאיש אין ספק שטוטנהאם הגיעה הכי רחוק שאפשר עם הסגל הנוכחי, כולל אותו גמר ליגת אלופות לפני שנתיים, ושבמצב הכלכלי הנוכחי עדיף לה למקסם את הרווחים על קיין כדי לנסות להתחיל משהו חדש שיוכל להתחרות על כל התארים.
זה לא אומר שבטוטנהאם לא כעסו על התזמון. לפני הדיווח ב"גרדיאן", במועדון רתחו על ההחלטה של קיין לבצע את הפנייה בימים האחרונים של העונה, כאשר טוטנהאם נלחמת על מקום באירופה. מעבר לכך, הספרס מאמינים שהעזיבה תפגע בחיפושים אחרי מנג'ר חדש, בגלל שעל פניו הקבוצה תיחלש מקצועית ותהפוך פחות אטרקטיבית עבור מאמנים מובילים. אתמול, עדיין עם קיין, היא נראתה נורא בהפסד הביתי 2:1 לאסטון וילה. האוהדים שהורשו להיכנס שטפו את השחקנים בשריקות בוז.

עיר אחת, שתי מחזרות

ויש עוד טוויסט מעניין בעלילה הזו: קיין הבהיר למועדון שהוא מעוניין להישאר בפרמייר־ליג – רק לעבור לקבוצה אחרת שמתחרה בספרס. לשתי המחזרות המובילות קוראים מנצ'סטר סיטי ומנצ'סטר יונייטד, שתיהן מוכנות לשלם את המחיר הנקוב בסך 175 מיליון יורו, והן נכנסו לקרב אימתני על שירותיו של קיין, שסביר להניח שיוכרע רק אחרי היורו.
2 צפייה בגלריה
פפ גווארדיולה
פפ גווארדיולה
ישמח מאוד לקבל אותו. פפ גווארדיולה
(צילום: EPA)
סיטי, כך נטען בתקשורת הבריטית, היא היעד המוביל עבור קיין שרוצה לשחק תחת פפ גווארדיולה. הקבוצה שיחקה פעמים רבות בחלק השני של העונה עם "חלוץ מזויף", בגלל בעיות הכשירות של סרחיו אגוארו ואי־שביעות הרצון מגבריאל ז'סוס, ופפ מחפש חלוץ מרכזי בעל שיעור קומה שישדרג את הקבוצה המעולה. יונייטד מוכנה להציע לקיין את אותם התנאים – חוזה לחמש שנים, 350 אלף יורו לשבוע – וכבר החלה במגעים עם נציגיו.
בגלל המחיר הגבוה, שבולט עוד יותר בעידן הקורונה והפגיעה הכלכלית במועדונים, גם עסקאות שיכללו בחלקן מעבר שחקנים לטוטנהאם הן אפשרות. טוטנהאם סימנה את ז'סוס כשחקן שהיא מעוניינת לקבל מסיטי, וביונייטד עלו שמותיהם של אנתוני מרסיאל וג'סי לינגארד, ששיחק בחצי העונה האחרונה בהשאלה בווסטהאם, הפגין יכולת גבוהה במיוחד והעלה את הערך שלו.
אף אחד מהם, ובעצם נראה שאף שחקן בעולם, לא ימלא בצורה מושלמת את נעליו של קיין. זו לא רק היכולת המקצועית, אלא גם החיבור החזק למועדון בו גדל, מה שתמיד התבטא בהמון נשמה על המגרש. זה תמיד היה מרוץ נגד הזמן, מה יקרה קודם: לקיין יימאס, או שטוטנהאם תמצא את החיבור המדויק שיביא לה הצלחה מוחשית בדמות הנפות גביעים. ולקיין נמאס.