פסקל ברקוביץ (53) השיגה את הקריטריון למשחקים הפראלימפיים בפעם הרביעית בקריירה. החותרת סיימה היום (שבת) במקום השביעי בתחרות מסבב גביע העולם בהונגריה למרחק של 200 מטר בזמן של 1:03.25 דקות.
באותו גמר השתתפה גם טליה אילת, שסיימה במקום השמיני בזמן של 1:03.69 דקות, אך לא תשתתף בטוקיו מאחר שרק מתמודדת אחת יכולה לייצג מדינה במשחקים. ראשונה סיימה אניה אדלר בזמן של 54.49 שניות.
2 צפייה בגלריה
פסקל ברקוביץ בהונגריה
פסקל ברקוביץ בהונגריה
פסקל ברקוביץ בהונגריה
(צילום: באדיבות הוועד הפראלימפי)
נכון להיום משלחת ישראל למשחקים הפראלימפיים בטוקיו כוללת ספורטאים מענפי הקליעה, כדור שער, שחייה, חתירה, בוצ'ה וקיאקים.

מהתאונה הקשה לפסגת הספורט

בספטמבר 1984 עברה ברקוביץ לתיכון "סופי ז'רמן" היוקרתי בפריז. ב-13 בדצמבר של אותה השנה היא החליקה על רציף רכבת כשהייתה בדרכה לבית הספר, נפלה מתחת לגלגלי רכבת נוסעת וכתוצאה מכך נקטעו שתי רגליה.
במשך שבועיים נאבקו הרופאים על חייה. יותר מחצי שנה הייתה ברקוביץ בשיקום, כשלאורך כל התקופה היא חזרה ואמרה שהיא מתכוונת לעלות לישראל ולהתגייס לצה"ל.
2 צפייה בגלריה
ברקוביץ
ברקוביץ
ברקוביץ
(צילום: יניב דרוקר)
משנת 1989 היא התאמנה בשחייה במסגרת נבחרת ישראל, כשהיעד היה אולימפיאדת הנכים של 1992. שנה לפני התחרות היא עזבה את הנבחרת מסיבות כלכליות ופתחה בקריירה תקשורתית מצליחה, אולם האהבה לספורט החזיר אותה להתחרות.
לברקוביץ רזומה מרשים במשחקים הפראלימפיים, אך היא עדיין לא הצליחה לזכות במדליה, כאשר בבייג'ינג השתתפה בענף החתירה ודורגה במקום השמיני. לקראת לונדון 2012 עברה לתחרות אופני היד, כשבמרוץ נגד השעון סיימה שישית ובקיאקים בריו שמינית.