הוועדה לקידום מעמד האישה ושוויון מגדרי קיימה הבוקר (שלישי) דיון מיוחד בצורך לקיים הדרכות בנושא מניעת הטרדה מינית בקרב ספורטאים מובילים בליגת העל בכדורגל ובכדורסל. היו"ר עודד פורר אמר כי המקרים האחרונים שנמצאים על סדר יומה של התקשורת הציפו סוגיה חשובה לאור העובדה שספורטאים הם דוגמא לבני הנוער.
"הספורטאים המובילים הם בגיל הצעיר לחייהם והם מגיעים למעמד ציבורי מאוד חשוף עם המון אהדה ציבורית. המקרה הספציפי (פרשת "הכדורגלנים והקטינות") היה הטריגר לקיומו של הדיון ואם השחקנים היו חווים הדרכות בשוטף ייתכן וגם הוא היה נמנע", אמר פורר.
1 צפייה בגלריה
 ישיבה מיוחדת של סיעת ״ישראל ביתנו״ לאות הזדהות עם בעלי האולמות
 ישיבה מיוחדת של סיעת ״ישראל ביתנו״ לאות הזדהות עם בעלי האולמות
ח"כ עודד פורר
(צילום: מוטי קמחי)
ח"כ יוליה מלינובסקי שיזמה את הדיון אמרה: "בואו נשים את הדברים על השולחן. הבעיה קיימת, ברור שספורטאים מושכים את תשומת הלב עם אלפי עוקבים ולייקים ברשתות החברתיות. זאת לא הפרשייה הראשונה וכבר זכורות לנו פרשיית נבחרת ישראל ופרשיית נערות הליווי. אז הליגות יגידו זה ספורטאים בודדים - שלא יגידו. כדאי שהמועדונים והליגות ייקחו אחריות על השחקנים שלהם. האירועים הללו הן 'תאונות שרשרת' שבה מעורבים השחקנים הבנות, המשפחות ואהדת הציבור. יש לי ילדה בת שמונה ואני לא רוצה שזה יקרה לה".
גיא הראל מנכ"ל הפועל ירושלים: "השחקנים נמצאים ומבלים ובאים במגע עם נשים שלאו דווקא אפילו יודעות מיהו אותו שחקן. ולכן הפעילות ההסברתית צריכה להיות מול השחקנים עצמם. אנחנו מדברים על חבר'ה מגיל 18 עד 35 עם מעמד כלכלי, המון ביטחון עצמי שנראים טוב מבחינה גופנית ושם צריך לעשות את מרבית ההסברה בלי להתייחס בכלל לאוהדות. אצלנו במועדון ולא רק אצלנו יש המון עובדות, כל הסביבה היא מוזרה, בסוף זה מקום עבודה שאנשים באים עם מכנס קצר ועם כדור ובמשך שעה וחצי כאילו משחקים. אחרי האימון הם חצי עירומים ונכנסת פיזיותרפיסטית, זאת אשת מקצוע, אבל באותה מידה יכולה להיכנס עיתונאית או צלמת לתוך חדר הלבשה של אנשים חצי עירומים. כל סביבת העבודה הזאת היא מאוד מוזרה ואחרי זה הם יוצאים בלילה והכל יכול מאוד להתבלבל בין מה מותר ומה אסור.