ההיבט המקצועי: מצד אחד מדובר בשני שחקנים כדורגל מהטופ של הליגה שלנו. שני ישראלים בכירים בעמדות מפתח. דור מיכה שחקן עם ראיית משחק מדהימה, יודע לנהל משחק ובונה התקפות טובות. עומר אצילי הוא שחקן כנף עם רגל שמאל וסיומת מצוינים.
מיכה מנהיג בחדר הלבשה ושחקן בית. אצילי שחקן של מספרים (כדוגמת גולים ובישולים). היום בשוק ישראלי אין עושה משחק בדמות מיכה ואין הרבה שחקני כנף כמו אצילי.
1 צפייה בגלריה
עומר אצילי
עומר אצילי
מיכה ואצילי
(צילום: עוז מועלם)
עם חוקי הפייר-פליי מכבי תתקשה להשיג שחקנים ברמה כזאת ובטח שחקנים ישראלים שכמעט ואין כדוגמתם בליגה הישראלית.
אם השיקול הוא מקצועי בלבד, מכבי צריכה להשאיר אותם כדי ליצור התקפות ולכבוש שערים, בעיקר בגלל שאין לה הרבה כלים התקפיים אחרים כרגע. מדובר גם בשני שחקנים מקובלים מאוד במועדון, והאוהדים לא יהיו רגועים אם יוחלט לשחררם.
תדמית המועדון: השארת מיכה ואצילי היא בעיה מוסרית קשה עבור מועדון שחרט על דגלו ערכים. שני השחקנים האלה מהווים מודל לחיקוי לילדים ולבני נוער, ומעשים כאלה עלולים לגרום להם להתחקות אחריהם. בנוסף, היא עשויה ליצור מחאות מצד ארגוני נשים, וסביר להניח שגם התקשורת לא תעשה חיים קלים לקבוצה.
המועדון נפגע קשות מהפרשה שלפניה בעידן גולדהאר הכל היה נגמר ומושתק בחדרי חדרים. תמיד בעיות המשמעת טופלו ונפתרו מהר מאוד בלי שנרגיש, הפעם הכל התפוצץ,
ומכבי הייתה חייבת להגיב מהר. היא יצאה בהודעה מסודרת, גינתה כל התנהגות פוגענית והמתינה להליך המשפטי, אך הנזק כבר נעשה.
המועדון רוצה לנקות את שמו ונראה שאין מנוס משחרור השחקנים. המסר: להראות שאין שחקן מעל המועדון, והערכי הספורט והאדם הם מעל הכל.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.