זה היה מחזור כפול של הפוך על הפוך. עם ההמראה לאירופה, במכבי תל אביב ומחוצה לה העריכו שיחזרו עם 1:1, אבל עם ניצחון על וילרבאן והפסד בברצלונה. אבל זו עונה מוזרה. דווקא אחרי הכישלון בליון, ואולי בזכותו, מכבי תפסה את שאראס לא מוכן. אחרי שיחות עם כמה מעמיתיי בקטלוניה, אפשר להבין שהחיים שלו בז'לגיריס היו קלים יותר, כי הציפיות בברצלונה עצומות.
  • אחרי 15 שנים: מכבי ת"א ניצחה בברצלונה
  • ספרופולוס: "נלחמנו עד הסוף"
  • במכבי ת"א חגגו: ניצחון חשוב עבורנו"
  • הנוקאאוט של ספרופולוס על שאראס / טור
מעבר לדוגמאות קיצוניות כמו הניצחון על ז'לגיריס בהיכל, או למשל המחצית הראשונה המחרידה בצרפת מול וילרבאן, מדהים לראות את מכבי ת"א בקו יציב מאוד. זה נשמע מוזר, אבל יש לה דרך מסוימת - די לא קבוצתית, אבל עם הגנה מעולה - שהולכת איתה ממשחק למשחק. בגלל זה רובם המוחלט של המשחקים דומים, עם משחקים צמודים שבדרך כלל מסתיימים בסקור נמוך. היציבות הבינונית הזו יכולה להפוך לשפל, כמו מול וילרבאן, או להתעלות, כמו בברצלונה. הכל תלוי בהחלטה חכמה אחת.
2 צפייה בגלריה
אותלו האנטר
אותלו האנטר
האנטר. שחקן נהדר
(צילום: FC BARCELONA)
מול וילרבאן זה לא קרה, כששוב הזריקות האחרונות היו גרועות. בברצלונה, כל מה שהיה דרוש בסיום כדי להשלים את מופע ההגנה המצוין היה מהלך נכון אחד. סקוטי ווילבקין וטיילר דורסי ניסו כהרגלם לפני כן להציל את המולדת בשלשות שלא נכנסו, אבל בסל המנצח אף אחד לא הלך בכוח: ווילבקין ראה סוף סוף את התמונה המלאה, והגיש כדור מושלם לאותלו האנטר. השמירה בצד השני השלימה את הסיפור. זה כל ההבדל בין הניצחונות וההפסדים של מכבי. אפשר לנתח ללא סוף נתונים וסטטיסטיקות, אבל כשכל המשחקים כ"כ דומים, ובאופן מוזר, לא משנה מי היריבה - רק צריך רגע אחד של צלילות כדי לשנות מומנטום של עונה.
ובכל זאת, צריך לדבר על דברים חשובים שהשתנו בין שני המשחקים, כי מדהים להגיע לברצלונה במצב כ"כ רע, ולהשיג שם ניצחון ראשון אחרי 15 שנה. קודם כל, יאניס ספרופולוס פתח עם האנטר בחמישייה, והרבע הראשון, שהיה עקב אכילס של הקבוצה במשחקים קודמים, הסתיים ביתרון 12:17. זה היה חשוב להמשך, כי גם כשפיגרה, מכבי לא נשברה וידעה שהיא מסוגלת להתמודד עם היריבה החזקה. ועוד משהו: ווילבקין קלע בסה"כ 7 נקודות, ולא 25, והקבוצה בכל זאת ניצחה. אני לא בטוח שזה צריך להיות הפטנט לכל המשחקים הבאים, אבל עובדה שזה הצליח.
2 צפייה בגלריה
האנגה מול ווילבקין
האנגה מול ווילבקין
ווילבקין. לא היה במיטבו ומכבי ניצחה
(צילום: EPA)
כן, וגם דראגן בנדר סיפק את משחקו הטוב ביותר מאז החזרה לקבוצה. כבר לפני דיברו במכבי על כך שלמרות היכולת החלשה העונה, חוזהו שמסתיים בסוף החודש יוארך, וספק אם מישהו במועדון ירצה להחליט כעת אחרת. ועוד מילה על המשחק בליון? בשביל מה. הדבר הטוב ביותר בו היה הבאזר שסיים אותו. לשכוח, לקחת את המסירה האחרונה של ווילבקין להאנטר מהשבוע הזה ולהמשיך הלאה.