קבוצת הרכיבה הישראלית סטארט-אפ ניישן פתחה היום (שלישי) את דרכה בוואטלה הספרדית עם מקום על הפודיום, כשהאירי דן מרטין סיים במקום השלישי.
מרטין חצה את קו הסיום שנייה אחת בלבד אחרי מנצח הקטע פרימוז' רוגליץ' מקבוצת ג'מבו-ויסמה שעצר את השעון על 4:22:34 שעות. רוגליץ', למי ששכח, הצליח לאבד את החולצה הצהובה בטור דה פראנס בקטע הלפני אחרון, כשאיבד יתרון גדול וסיים רק במקום השני הכללי אחרי הכישרון הסלובני טאדיי פוגצ'אר. הפעם הוא מקווה שזה לא יקרה.
2 צפייה בגלריה
פרימוז' רוגליץ'
פרימוז' רוגליץ'
מקווה לא לקרוס הפעם. פרימוז' רוגליץ'
(צילום: AFP)
נחזור לוואלטה. כבר בקטע הראשון קיבלנו קטע טיפוס לאורך של 173 קילומטר, שיצא לדרך באירון שבחבל הבאסקים, בקצה הצפוני של הגבול בין ספרד לצרפת, וכלל ארבע עליות מדורגות, כשהאחרונה שבהן היא בקטגוריה 1 והגיע לסיומה באייבאר.
רוב הקטע התנהל תחת גשם כבד, שגם גרם למספר תאונות ואף לאיבוד כמה רוכבים, שנאלצו לארוז מזוודות כבר ביום הראשון. הדרמה הגדולה החלה שישה קילומטרים לסיום עם קבוצת בריחה של שמונה רוכבים.
2 צפייה בגלריה
רוכבים בוואלטה
רוכבים בוואלטה
תנאים לא פשוטים. הקטע הראשון בוואלטה
(צילום: AFP)
מרטין נלחם עד הסוף, אבל זה הספיק רק למקום השלישי. מי שאיכזב ביום הפתיחה הוא הבריטי הוותיק כריס פרום, שדורג במקום ה-72, 11:12 דקות אחרי המנצח. עומר גולדשטיין, בגראנד טור הראשון בקריירה, סיים במקום ה-89.
במקביל, הג'ירו ממשיך בשלו וכבר הגיע לקטע ה-16, אותו ניצח הסלובני טראטניק יאן מקבוצת בחריין מקלארן שעבר את 229 הקילומטרים לאחר 6:04:36 שעות. מי שממשיך ללבוש את החולצה הוורודה יום נוסף הוא הפורטוגלי ז'ואאו אלמיידה מקוויק סטפ.