בדיון הוועדה לקידום מעמד האישה ולשווין מגדרי בראשות ח"כ עודד פורר בנושא תקצוב נשים בספורט, סיפר דודו מלכא, סגן ראש מנהל הספורט במשרד התרבות והספורט, כי יעדי משרדו להשוואת מספר הנשים בכל ענפי הספורט עומדים על אחוז וחצי בלבד בשנה. כשיחס הנשים והגברים עומד על 77-23 לטובת הגברים. עוד עלה בוועדה כי 110 מיליון שהובטחו לקבוצות הספורט בשל משבר הקורונה עדיין לא חולקו.
"מדיניות משרד התרבות והספורט והגופים המתקצבים מפלה, אינה הוגנת ואינה שוויונית", אמר ח"כ פורר. "היעדים לשילוב נשים בכל ענפי הספורט צריכה להיות מקוטלגת לפי ענף ומדידה על מנת שכל שר שיבוא בעתיד יוכל פעול לפי תוכנית מסודרת להשגת אותם יעדים".
2 צפייה בגלריה
עודד פורר
עודד פורר
פורר. מילים קשות
(צילום: אופיר יצחק )
עוד אמר פורר: "אם מגרש כדורגל מוקצה לשחקניות צעירות בשעות הערב המאוחרות, סביר מאוד שמספר המשתתפות יהיה נמוך אם ההקצאה הייתה לשעות מוקדמות יותר."
ח"כ תהילה פרידמן, אמרה: "מה היעד לקידום נשים בספורט? איפה נרצה לראות יותר נשים, באיזה ענפי ספורט? איך ניתן להגדיל את מספר הנשים בענפים הללו? אני מבקשת למקד את הדיון ביעדים במקום בתקציבים. כי תקציבים משקפים מצב קיים ויעדים מבקשים לשפר את המצב".
2 צפייה בגלריה
תהלה פרידמן
תהלה פרידמן
ח"כ פרידמן
(צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת )
ח"כ יואב סגלוביץ הוסיף: "אני זוכר שלפני שנה לא רצו לשדר את חצי הגמר בכדורגל. פשוט לא חושבים על זה וזה עצם הבעיה. הכוח של ספורט הוא לספר סיפור אנושי של אנשים והזדהות. העניין הוא תקציבי אבל קודם כל שיהיה פה ויכוח. השאלה איפה נגמרת כוחה של הממשלה ומתחיל כוחה של הכנסת. אם לא תהיה ברירה נוציא הצעת חוק משותפת ובה נחליט על תקציב".