כשדקל קינן צייץ בשנת 2013 "פעם בעשור" במטרה לעקוץ את מכבי ת"א, מי חשב שהוא בעצמו ינבא את העשור של מכבי חיפה. מועמר קדאפי עוד היה בשלטון, כיפת ברזל ביצעה יירוט ראשון, ומחאת האוהלים נרקמה לה ברוטשילד. בלתי נתפס הזמן שחלף מאז שהירוקים זכו באליפות האחרונה.
מאז, העליונות של מכבי ת"א (ובעצם של חצי ליגה) עליה הייתה כ"כ חד משמעית, שאפשר היה לומר שה"סופר קלאסיקו" הישראלי שקל ביחסי הכוחות לדרבי של ברצלונה נגד אספניול. ניצחון אחר ניצחון, השפלה אחר השפלה. ואפילו בעונה מצוינת של מכבי חיפה, היא שוב בעטה בדלי במקום בכדור, ולא הצליחה לנצח את מכבי ת"א בחמישה משחקים (!).
1 צפייה בגלריה
שחקני מכבי חיפה חוגגים
שחקני מכבי חיפה חוגגים
שחקני מכבי חיפה חוגגים
(צילום: עוז מועלם)
האם זה מפריע לאוהדים? אני בטוח שהתשובה היא כן, בטח ובטח שזה מלווה בהחמצת דאבל היסטורי. אבל אליפות זו אליפות, ולגמרי מגיע להם.
מכבי חיפה שיחקה ברוב העונה כדורגל התקפי, יצירתי ומהנה; ועל הדרך נהנתה מפתיחת עונה מזעזעת של האלופה מת"א, דבר שנתן לה ביטחון לפרוץ קדימה ולהאמין שהאליפות אפשרית.
למכבי חיפה יש השנה סגל עמוק וכשרוני, כשעל הכל מנצח ברק בכר, מישהו שיודע דבר או שניים על אליפויות - בטח אם זה קורה על הראש של מכבי ת"א.
חיפה למדה מטעויות העבר שלה והבינה שזה לא All about the money, וגם אם יש לך את כל הכסף בעולם, צריך לדעת מה לעשות איתו. בפעם הראשונה אולי מזה עשור, במקום אוסף אקלקטי של שחקנים - הם בנו קבוצה.
במקום הליך מזורז של רכש שחקנים (כולנו זוכרים את הנפילות הגדולות כגון איתי שכטר, אלירן עטר, ורמוט, אנדלובו ועוד), התחילו לתת דגש על שחקני בית כדוגמת סאן מנחם ונטע לביא – וכמה שזה השתלם.
מכבי ת"א תנסה להחזיר את האליפות בשנה הבאה, מה בטוח – הסגל צריך ריענון. איתן טיבי, שרן ייני, גולסה, ריקן, שכטר, טל בן חיים והרננדס שחקנים נפלאים, אך לא ילדים. דור פרץ הנהדר יעזוב, אולי גם יונתן כהן.
עם זאת, שמות כמו מתן חוזז, איילון אלמוג, אדוארדו גררו, עדן קרצב, דור תורג'מן וגויאגון הנהדר המושאל לבית"ר ת"א/בת־ים אמורים להיות הצעירים שיצעידו את הקבוצה בשנים הבאות, כך שבהחלט יש שיגידו שהעתיד נראה מבטיח.
הצהובים, שהוכיחו כבר שהם המועדון המקצועי ביותר בכדורגל הישראלי (יש שיאמרו גם המוסרי ביותר; ראה ערך אצילי-מיכה, כמו כן המלחמה הבלתי מתפשרת בגזענות והתרומה לקהילה), לבטח כבר הכינו תוכנית מסודרת הכוללת ריענון הסגל, כיאה למועדון גדול.
למכבי ת"א אין זמן לבכות על החלב, מה גם שעומדת על הפרק משימה סופר חשובה בגמר הגביע, וכמה מתוק זה יכול להיות בשבילם אם ינצחו את הפועל בגמר.
יהיה מעניין לראות איך הקבוצה שתיבנה בקריית שלום תשחק בעונה הבאה, והאם היא תחזור למסלול האליפויות, או שאולי מכבי חיפה היא זו שתחזיר לעצמה את העליונות בכדורגל הישראלי. מעניין מה דקל קינן יצייץ הפעם.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.