לסדרת המשחקים המרתקים בין מכבי ת"א לריאל מדריד נוספה אמש עוד דרמה גדולה - רק שאחרי 6 הפסדים רצופים של הצהובים לבלאנקוס, התהפכה הקערה על פיה בהיכל מנורה מבטחים בניצחון מאוד יוקרתי, שמחזיר את יאניס ספרופולוס ושחקניו לתקוות ולחישובים איך ניתן אולי להגיע בכל זאת לפלייאוף.
אולי החישובים האלה היו קלים יותר אם מכבי הייתה בעמדת כוח כלשהי, אבל ככה זה כשמתעלים נגד קבוצות כמו ריאל, ברצלונה וז'לגיריס, ומצד שני מפסידים לווילרבאן החלשה וחוטפים פעמיים בשניות הסיום מאולימפיאקוס הבינונית. יותר מאשר שהם מעידים על הפוטנציאל בקבוצה, הניצחונות כעת על הגדולות של היורוליג הם פשוט הכרחיים כדי לתקן את ערימת הטעויות של הסיבוב הראשון, ולא בטוח שגם הם יספיקו.
3 צפייה בגלריה
האנטר
האנטר
האנטר מול טבארס לעיני היציעים הריקים בהיכל
(צילום: ראובן שוורץ)
3 צפייה בגלריה
שמעון מזרחי
שמעון מזרחי
גם מזרחי יודע: פעם, כשההיכל עוד היה פתוח, האקשן לא היה רק על המגרש
(צילום: ראובן שוורץ)
כרגיל, הדברים הלכו טוב יותר כשסקוטי ווילבקין לא היה בעניינים התקפית (אבל תרם את שלו עם שמונה אסיסטים), אבל זה לא אומר שאי אפשר לנצח כשסקורר אחד מתפוצץ. עובדה. כאשר ווילבקין היה בתפקיד הכוח המשלים של טיילר דורסי, כל הצדדים הרוויחו. ודורסי הוכיח את עצמו כווינר אמיתי עם שיא קריירה ביורוליג של 30 נקודות. אפילו פספוס נוסף של ווילבקין מהקו ברגעי ההכרעה לא הצליח לקלקל לדורסי את הניצחון. פבלו לאסו ניסה משלב מוקדם להתמקד בגארד ולהוציא אותו מהמשחק, אבל זה היה ערב בו הכל הלך לדורסי, וריאל הייתה חסרת אונים מולו, מהרגע בו עלה מהספסל ועד לסלים הגדולים בסיום. הפער בטבלת היורוליג נותר גדול, אבל כרגע מכבי לא מביטה על המרחק שלה מריאל - אלא על המקום השמיני בלבד.
ואחרי משחק נהדר כזה, אפשר רק להיזכר בגעגועים בקרבות העבר ולחזור בתסכול להווה נטול הקהל. פעם, כשההיכל עוד היה פתוח, האקשן לא היה רק על המגרש, אלא גם בכל מה שמסביב: כשריאל הגיעה לארץ האוהדים המקומיים יצאו מגדרם ועשו הכל כדי לראות כל רגע מאחת מהיריבויות הנפלאות שהתפתחו עם השנים בכדורסל האירופי. הקהל מילא כל פינה, וכשהכרטיסים אזלו, היו כאלה שנעזרו בחבלים כדי להשתלשל פנימה. מי שוויתר על ההרפתקה, צפה יחד עם רבים אחרים במשחק על מסך ענק בבריכת גלית הסמוכה (שכבר לא קיימת).
3 צפייה בגלריה
ווילבקין בפעולה
ווילבקין בפעולה
הדברים הלכו טוב יותר כשסקוטי ווילבקין לא היה בעניינים התקפית
(צילום: ראובן שוורץ)
אבל השמחה בסיום היא אותה שמחה, לא ניתן לקורונה להרוס. גם ללא האלפים ביציעים, שנאלצים לצפות במשחק בטלוויזיה, יש משהו מיוחד בניצחון על ריאל, שממלא את הגוף בהתלהבות כמו שאף ניצחון אחר לא מצליח. נקווה שבפעם הבאה משחק כזה כבר ילווה בשאגות האוהדים.
פורסם לראשונה: 05:57, 22.01.21