שנות התשעים העליזות. פותח רשת ב' ב-15:00 או 16:00 ומתחילה שבת של כדורגל עם עדכונים מכל המגרשים. ב-18:50 יש משחק מרכזי בערוץ פתוח, וב-21:00 מתחילה התכנית הדקה ה-91, סיכום המחזור. שבת של כדורגל, כמו שצריך.
ואתמול? שלושה משחקים בלבד, במרווחים גדולים זה מזה. בלי הקבוצות הגדולות. כל המשחקים בערוצים בתשלום, אין מה לסכם - כי רוב המחזור ישוחק בימי ראשון ושני. את השיבוץ של משחקי מכבי תל אביב והפועל באר שבע ניתן להבין, וגם את בית"ר ירושלים - בני סכנין שנדחה לשני בגלל הקורונה. אבל למה מכבי חיפה והפועל תל אביב משחקות אחרונות? למה התרגלנו לכך שהמשחק המרכזי ביום שני? מה ההיגיון שעומד מאחורי זה בכלל? מישהו יודע? מישהו בדק?
3 צפייה בגלריה
ליוייץ' עם הכדור
ליוייץ' עם הכדור
ליוייץ' מול חדרה. הגדולות לא שיחקו בכלל בשבת
(צילום: אורן אהרוני)
3 צפייה בגלריה
חן עזרא חוגג
חן עזרא חוגג
"השיא". נתניה חוגגת מול מכבי פ"ת
(צילום: עוז מועלם)
זה גם לא חד-פעמי, לפני שבועיים קרה אותו דבר. שלושה משחקים בלבד, אף אחד מהם לא מעניין במיוחד. "שיא" השבת היה בני יהודה נגד הפועל תל אביב. אמש' "השיא" היה מכבי פתח תקווה מול מכבי נתניה (3:2), ואכן היה משחק נהדר בסופו של דבר. אבל כמה ידברו עליו ב"שיחות הברזייה" בעבודה (שעברו בינתיים לזום)? אתם באמת מכירים מישהו שבא בטירוף לחבר שלו ואומר לו "ראית איזה משחק אש היה אתמול באצטדיון רמת גן?" היחידים שיעשו את זה הם אנשים ששם משפחתם הוא לוזון או סגל. על בתי הספר אין מה לדבר בכלל, הילדים מזמן מתעניינים רק בכדורגל עולמי. אין זה פלא, עם ניימאר ואמבאפה הם יכולים לשחק בפיפ"א. את מסי הם יכולים לראות בשעות הצהריים או אחר הצהריים מדי פעם, איך הם יתחברו לליגת העל ונבחרת ישראל?
באנגליה התקיים אמש הדרבי של מנצ'סטר, בספרד הדרבי הגדול של מדריד. לאירופאים יש סוף שבוע יותר ארוך, לנו אין לצערי. אצלם, רוב מוחלט של המשחקים משוחק בסופי שבוע ובשעות סבירות, ולא בימי חול. אצלנו ממציאים את הכדורגל מחדש, כנראה לצרכי הטוטו והגופים המשדרים, האוהדים במקום האחרון. זה לא טוב לכדורגל הישראלי. הגיע הזמן להנגיש אותו לציבור הרחב.
3 צפייה בגלריה
קאסמירו חוגג, סאביץ' מאוכזב
קאסמירו חוגג, סאביץ' מאוכזב
מצאו את ההבדלים. בספרד קיבלנו את הדרבי של מדריד
(צילום: AFP)
העניין בכדורגל הישראלי הולך ויורד עם השנים והופך לענף למשוגעים לדבר בלבד. אלה שייסעו לקריית שמונה ביום ראשון ב-20:00 ויוותרו על יום עבודה. האנשים שייצפו במשחק המרכזי ביום שני למרות אינספור הדברים היותר מעניינים שהם יכולים לראות בזמן הזה. על הנייר זה עובד, מחירי זכויות השידור רק עולים עם השנים, כי אותם המכורים לא יכולים בלי הכדורגל הישראלי. הקהל הרחב לא מעניין את המינהלת ואת ההתאחדות לכדורגל.
אין יותר כוכבים בכדורגל שלנו, כאלה שממש יזהו אותם ברחוב. חוץ מכוכבי נבחרת ישראל כמו מנור סולומון וערן זהבי (שמשחקים בחו"ל), או מאור בוזגלו (בזכות הריאליטי). על המאמנים אין מה לדבר בכלל. אפילו משחקי הנבחרת עברו לערוץ הספורט, שהוא ערוץ נישה. הכחולים-לבנים לא מביאים מספיק רייטינג, וזה לא רק בגלל התוצאות.
צריך להנגיש את הכדורגל הישראלי לקהל הרחב, יותר משחקים בשעות מוקדמות כדי לא להתחרות בפריים טיים של הערוצים המסחריים (אף אחד לא יוותר על האח הגדול בשביל מכבי תל אביב נגד מכבי חיפה). יותר משחקים במקביל כדי ליצור מחדש את הדבר הזה שנקרא "מחזור ליגה" והכי חשוב כמה שיותר משחקים במהלך השבת עצמה. תחזירו לנו את שבת של כדורגל.