17 מחזורים לקח למכבי תל אביב לספוג ארבעה שערים בעונה שעברה, העונה היא ספגה ארבעה ב-180 דקות. 2007 הייתה הפעם האחרונה בה היא לא ניצחה בשני המחזורים הראשונים. 13 שנים לאחר מכן ועם חמש אליפויות יותר, זה קורה לה שוב. יורגוס דוניס אמר שהוא לא בא להרוס את המורשת של ולדימיר איביץ', אבל הנאום שלו אחרי ה-2:2 מול בני יהודה מעיד שהוא הבין משהו.
אומרים ששמח באימונים שלו, שיש צחוקים וכיף, ואולי עוד יהיה ערב גיבוש עם אוזו וקריוקי. דוניס כנראה הבין שעם השחקן הישראלי אי אפשר לשבור דיסטנס, כי רואים במגרש את הזלזול. צריך להחזיק אותם קצר כאילו מדובר בטירונות אינסופית. חיוכים הם חולשה, וזה קצת עצוב שזה ככה, אבל זאת הרמה של הכדורגלנים הישראלים. גם אלה שזוכים לתנאים מפנקים יזלזלו כשהם יראו שמשחררים להם את החבל.
3 צפייה בגלריה
יורגוס דוניס
יורגוס דוניס
יורגוס דוניס. הבין משהו על הכדורגלן הישראלי
(צילום: עוז מועלם)
דוניס ממש זעם בסיום ורמז לכשלים במשמעת. הוא יצטרך לשנות גישה ולהפוך לרס"ר אם הוא רוצה לשרוד בקריית שלום. שוטה ארבלדזה וג'ורדי קרויף (כמאמן) חשבו שיש דבר כזה חברות עם השחקנים. היווני כנראה קלט שחברים יש רק באגד אתונה, או שזה רק שם של סדרת טלוויזיה. עדיף שיתקשר לאיביץ' וייקח ממנו כמה טיפים לפני שיהיה מאוחר מדי.
אבל להאשים רק את המאמן זה לא הוגן. יש למכבי תל אביב הנהלה (?) שאמורה להביא רכש או משהו כזה ולתת לו את הכלים הכי טובים. המגן הימני המצטיין בעונה שעברה אנדרה ז'ראלדש הצטרף בחינם לאפואל ניקוסיה. מדובר בלא פחות ממחדל של מחלקת הרכש, במידה שיש כזאת בכלל.
ההגנה של העונה שעברה התפרקה ועד כה לא הובא בלם שיחליף את ז'איר אמאדור. הרי אף אחד לא באמת חשב שמכבי תל אביב בקושי ספגה בזכות איתן טיבי ודניאל טננבאום. השלישייה הזרה ז'ראדלש - אמאדור - סאבוריט היא זאת שעשתה את ההבדל. בלי שלושתם זאת עוד הגנה בינונית של ליגת העל. בן ביטון הוא עדיין לא ז'ראלדש, ושרן ייני אינו אמאדור. אי אפשר לפרק חמישים אחוזים מקו ההגנה ולקוות שהכל יסתדר מעצמו.
3 צפייה בגלריה
ג'אן מול ייני
ג'אן מול ייני
ייני מול דור ג'אן. עדיין לא אמאדור
(צילום: אורן אהרוני)
גם ההתקפה ממשיכה לקרטע. מחליפים לעומר אצילי וצ'יקו אופואדו לא הובאו. ניק בלקמן ואיתי שכטר לא מספיקים לחוד ששואף לאליפות בליגת העל. במכונה של איביץ' היה אפשר להסתדר עם זה. דוניס צריך לקבל חיזוק רציני - חלוץ, שלא הגיע כבר שנתיים בעצם, מאז עזיבתו של וידאר קיארטנסון.
למכבי תל אביב יש שני זרים בלבד בסגל, כאשר אחד מהם הוא עדיין בגדר הבטחה (אדוארדו גררו), ויש לה מקום לעוד ארבעה. ההנהלה ישנה בעמידה, ויכול להיות שעוד מעט יהיה כאן סגר שעוד יותר יקשה על הבאת זרים.
3 צפייה בגלריה
מיץ' גולדהאר
מיץ' גולדהאר
מיץ' גולדהאר. המאמן שלו צריך חיזוק
(צילום: עוז מועלם)
ההתנהלות הזאת לא חדשה אצל הצהובים, וזה תסריט שחוזר על עצמו כמעט מדי קיץ. מחכים עם הרכש ובינתיים פותחים את העונה במומנטום שלילי. למזלם, הייתה להם הגרלה מדהימה במוקדמות ליגת האלופות וזה הצליח לטשטש עוד קיץ מנומנם. יכול להיות שמול דינמו ברסט המשבר הולך להחמיר. קשה להאמין שאלופת בלארוס היא קבוצה שחלשה בצורה משמעותית ממכבי פתח תקווה ובני יהודה. לא הייתי שם את כל הז'יטונים על ניצחון של מכבי תל אביב ביום רביעי הקרוב.