תחרות שחייה ראשונה בעידן הקורונה נערכה היום (שישי) במכון וינגייט. שני שחייני הנוער אביב ברזלי וגל כהן גרומי הראו כי הם בכושר מצוין וקבעו שני שיאי ישראל לנוער. ברזלי השיגה 59.42 שניות במשחה ל-100 מטר גב וגרומי 1:56.85 ד' ב-200 מעורב אישי.
ברזלי, שיפרה בשמונה עשיריות את שיאה האישי והופכת בכך לשחיינית הנוער הראשונה בישראל שיורדת מתחת לגבול הדקה היוקרתי. השיא הקודם היה שייך לאנסטסיה גורבנקו ועמד על 1:00.15 דקות, כשהחזיק מעמד קצת יותר משנה וחצי. ברזלי הייתה קרובה לדאבל, כאשר רשמה 27.99 ש' במשחה ל-50 מטר גב, 3 מאיות בלבד משיא נוער נוסף.
1 צפייה בגלריה
אביב ברזלי
אביב ברזלי
אביב ברזלי. ירדה מדקה
(צילום: אורן אהרוני)
גרומי זכה לקרב צמוד ראש בראש ב-200 מעורב אישי עם רון פולונסקי בן ה-19. קרב בסופו אמנם פולונסקי ניצח, כשקבע 1:56.37 (התוצאה השלישית בטיבה בהיסטוריה של ישראל), אך גל היה זה ששבר את שיא הנוער. הוא עשה זאת ב-14 מאיות, כאשר הוא זה שהחזיק גם בשיא הקודם, אותו קבע באליפות ישראל האחרונה.
התחרות, אותה ארגנו הפועל עמק חפר ומכבי חיפה בסיוע איגוד השחייה, נערכה תחת הנחיות משרד הבריאות ובאישור ופיקוח משרד התרבות והספורט ובמתכונת מצומצמת ומוגבלת במיוחד ביחס לתחרויות שחייה רגילות. רק גילאי נוער ובוגרים הורשו לקחת חלק בתחרות וחולקו לקפסולות לפי אגודות.