קבוצת הרכיבה "יזראל סטארט אפ ניישן", שתעשה היסטוריה בשבת ותתחרה לראשונה אי פעם בטור דה פראנס - יצאה לניס, שם תיכנס ל"בועה". מדובר במעטפת חסרת תקדים שנבנתה על יד מארגני הטור - כדי לנסות ולהבטיח שהמרוץ - בו מושקעים מיליונים רבים ומייצר הכנסות אדירות – יוכל להגיע ב-22 בספטמבר לפריז ללא שיבושים.
"פרוטוקול הבועה" הוא מהמחמירים שנראו עד כה, והקבוצה הישראלית שנמנית על 20 המועדונים הגדולים בעולם שישתתפו בטור - מחויבת אליו עד הפרט האחרון. המארגנים אפשרו ל-30 רוכבים ואנשי צוות בלבד מכל קבוצה להגיע למרוץ. וכל אחד מחויב לבדיקות קורונה (שתיים לפני הזינוק), להסתגרות במלון הקבוצה לפני ואחרי השלב היומי, לבידוד חברתי, עטית מסיכות - והימנעות מגישה כל שהיא לסביבה החיצונית - מחוץ ל"בועה".
2 צפייה בגלריה
גיא ניב
גיא ניב
גיא ניב עם המסכה
(צילום: נועה ארנון)

2 צפייה בגלריה
גיא ניב
גיא ניב
הקבוצה הישראלית. בדרך לטור
(צילום: נועה ארנון)
הקבוצה הוזהרה שבמקרה שאחד מהרוכבים או אנשי הצוות שלה יימצאו חיוביים לקורונה במהלך המירוץ - הם יורחקו מיד עם כל מי שהיה עמם במגע. שני מקרים - והקבוצה כולה תישלח הביתה. "אנחנו ננקוט את הצעדים המחירים ביותר שניתן לעלות על הדעת", אמר אתמול מנהל הקבוצה צ'ל קרלסטרום. "אף אחד לא רוצה להגיע לקטסטרופה של עזיבת הטור או אפילו להביא להפסקת הטור כולו".
אבל החששות כבדים במיוחד על רקע העלייה הגדולה בממספר מקרי הקורונה בצרפת ביממות האחרונות (4,771 מקרים חדשים בחמישי) ובמיוחדת באזור ניס. לאור המצב המחמיר הורה ראש ממשלת צרפת מקרון על חובת חבישת מסיכות באזור ניס גם ברחובות ולא רק במקומות סגורים כפי שנעשה ברחבי צרפת.
הרוכב הישראלי של "סטארט אפ ניישן" לטור, גיא ניב, שמתאמן באזור ניס לקראת הזינוק בימים האחרונים, סיפר שהוא עושה הכל כדי להישמר. "אני רוכב כאן עם בן הרמנס (חברו לקבוצה) ומיד אחרי האימון חוזרים הביתה. אין מצב שימצאו אותנו בחוץ", אמר ניב. "שמח לשמוע שמחייבים את התושבים לעטות מסיכות - הגיע זמן". מארגני הטור מתכוונים להעמיד מחסומים ולא לאפשר לקהל להגיע לרוכבים ולקבוצות בניגוד למה שהיה נהוג תמיד.