אני מכיר המון אנשים שיגידו שמה שעשה מרקו בלבול במכבי חיפה לא עשה אף מאמן בקבוצה בעשר השנים האחרונות. אפשר להסכים ולומר שהוא אכן שינה את חיפה בהרבה מובנים, אך בדבר אחד לא השתנה כלום, וזה השגת תואר. אני רוצה להזכיר לכולם שמדובר במועדון פאר בכדורגל הישראלי ולא בעוד קבוצה. ואם אין תואר, אז אין שום הישג שאפשר לדבר עליו.
האם מקום שני (וגם זה כבר לא בטוח) ואי הצלחה בגביע זו עדיין עונה טובה במועדון כמו חיפה? על פי השנים האחרונות אולי כן, אם מדובר על אוהדים שלא זוכרים כמה שנים אחורה. אבל אני זוכר, אני זוכר את האליפויות, הגביעים ואת ההתמודדויות על כל תואר. גם אם לא תמיד זה הגיע, הייתה התמודדות והיו ציפיות.

1 צפייה בגלריה
בלבול
בלבול
בלבול
(צילום: עוז מועלם)

שחר שינה הרבה מאוד השנה בחיפה, הביא צוות מקצועי מצוין לנוער, שינה פאזה וחזר לחשוב לטווח הרחוק בכל מה שנוגע לעתיד המועדון. הוא הביא את האנשים הנכונים שיכוונו את המערכת להישגיות, ורק על דבר אחד שחר פסח, וזה העניין התמוה בעיניי: איכות המאמן הראשי. לא חשוב כמה אנשי מקצוע טובים וכמה בעלי דעה שחר יביא, רק המאמן הראשי מחליט, ובלבול החליט לא נכון רוב הזמן. וגם שחר החליט לא נכון, כי בלבול לעולם לא יביא לחיפה תואר כלשהו. למה? כי הוא כנראה לא בנוי לזה.
בחיפה נבנתה השנה קבוצה נהדרת עם סגל שחקנים מצוין, ועובדה שגם זה לא עזר - פער 12 נקודות מהמקום הראשון כבר עם פתיחת הפלייאוף העליון, וחלום האליפות התפוגג. אז אולי הגיע הזמן ששחר יבין שכדי לקחת אליפות או כל תואר ממכבי תל אביב צריך להשקיע גם במאמן ברמה גבוהה, שיידע לנצל את הכישרון של שחקניו עד תום ולא יעשה שטויות עם הרכבים הזויים (שעלו לקבוצה בשלושה הפסדים לפחות).
מותר להפסיד ואפשר לתקן, אך אם ההפסדים באים בגלל שיקול דעת גרוע של מאמן פעם אחר פעם, אז אפשר גם להאשים אותו ולצאת מהקלישאות של השנים האחרונות, לפיהן רק השחקנים אשמים, או בעיקר אשמים. לטעמי, שחר צריך להבין שאם הוא לא ישקיע במאמן זר מוכח ברמה גבוהה, כזה שגם שיחק שנים באירופה ויודע להעמיד קבוצה ולנצל את כשרונה עד תום, כל הכסף שהוא ישקיע בשחקנים הכי טובים ירד לטמיון, ועוד עונה תיגמר ללא כלום.
אז הגיע הזמן לצאת מהשבלונה, להביא לחיפה מאמן זר ברמה גבוהה כמו שעושים בתל אביב, ולחזור ולהניף את הצלחת.