ליון מתמודדת הערב עם מנצ’סטר סיטי ראש בראש על הכרטיס לחצי הגמר, ולשחקן אחד – ממפיס דפאי – יש מוטיבציה מיוחדת לנצח ולהוכיח משהו לעולם.
השחקן דואג להדגיש שיקראו לו ממפיס בלי להזכיר את שם המשפחה עקב נטישת אביו כשהיה בן 4. מאז הוא מנסה להתנתק כמה שיותר מהמקרה הקשה כדי להתרכז במשימה להפוך לשחקן מוביל בכדורגל העולמי.
1 צפייה בגלריה
ממפיס דפאי
ממפיס דפאי
ממפיס דפאי
(צילום: AFP)
את דרכו הוא החל באיינדהובן, שבה קרע רשתות מהרגעים הראשונים. את הפריצה הגדולה עשה בגיל 21, כשזכה בתואר מלך השערים של הליגה ההולנדית עם 22 כיבושים. היכולת המרשימה לא חמקה מעיניהם של מועדוני הפאר באירופה, ובמקביל נבחר ממפיס לשחקן הצעיר הטוב ביותר על ידי מגזין צרפתי.
הקבוצה ששמה עליו את ידה הייתה מנצ'סטר יונייטד של לואיס ואן חאל, שהחתימה אותו לארבע שנים בתקווה שיוביל את התקפת השדים האדומים בשנים הבאות. אך תקוות לחוד ומציאות לחוד. 33 משחקים, בהם כבש שני שערים בלבד, הספיקו לנער ההולנדי כדע לעזוב את אנגליה ולנסות לשקם את הקריירה בליון הצרפתית.
כשהוא בן 23 בלבד, אחרי תקופה איומה באנגליה והרבה תסכול, ממפיס החזיר לעצמו את החיוך בביתו החדש. אמנם בעונה הראשונה הלך לו קצת יותר קשה, אבל בהמשך כבר חזר להציג את מספרים שאפיינו אותו בהולנד.
פציעה קשה ברצועה הצולבת, בגלל הושבת כחצי שנה, עצרה מעט את המומנטום, אך הוא רק חזר חזק יותר. הכוכב ההולנדי, שהתמודד עם סיפור קשה בילדותו והצליח להתגבר עליו,
הגיע לרגע הגדול בחייו, שבו הוא במרחק פסיעה מחצי גמר ליגת האלופות ואולי אפילו זכייה סנסציונית במפעל הענק.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.