בדצמבר 2020 מכבי תל-אביב עברה שליש מסך המשחקים שתשחק השנה ביורוליג (11 מתוך 34) והתמונה שהצטיירה הייתה עגומה. כבר אז ניתן היה להסיק כי מכבי מודל 2021 היא קבוצה חלשה שלא רק שלא תעפיל לפלייאוף, סביר להניח שתיאבק לאורך כל העונה כדי לא לסיים אחרונה.
אז הנה מסתיימת לה העונה האירופית ומסתבר שאלמלא הבלחות כמו המשחק נגד ברצלונה ביום שלישי האחרון, מכבי היתה טובה יותר רק מהאחרונה בטבלה, חימקי מוסקבה.
1 צפייה בגלריה
דורסי, קלויארו וכספי
דורסי, קלויארו וכספי
דורסי וקלויארו
(צילום: אורן אהרוני)
למרות כל התירוצים של ספרופולוס השנה על ענייני הקורונה, המשחקים ללא קהל, הפציעות של שחקני מפתח או כל הבעיות האחרות מסביב – הסיבה היחידה שבגללה העונה האירופית הזו לא התרוממה לשום מקום היא העובדה שהסגל נחלש משמעותית בהשוואה לאשתקד.
לא ראינו קבוצה שמשחקת כדורסל – אלא חבורה של שחקנים שבמקרה הטוב מנסים לשפר את העמודות הסטטיסטיות שלהם, ובמקרה הרע פשוט לא מסוגלים לשחק ברמה הנדרשת. מאסנו לראות את טיילר דורסי זורק כל כדור שמגיע אליו, את האגואיסטיות של אלייז'ה בראיינט, את הרכות הבלתי נסבלת של דראגן בנדר, את האנמיות של אנג'לו קלויארו, את חוסר העקביות של כריס ג'ונס שלא מוצא את עצמו, ואת החוצפה של סנדי כהן לעשות פרצופים כשמורידים אותו לספסל – כל אלה חייבים לחפש לעצמם קבוצה חדשה בתום העונה.
אם מסתכלים אל עבר 2022, יש לא מעט שחקנים מעניינים בשוק שמסיימים חוזה ויכולים להתאים למכבי. תחילה ניתן להזכיר אקסים שמאד שווה לנסות להחזיר, כמו כמו טאריק בלאק, קווינסי אייסי וג'יילן ריינולדס, שהוכיחו את עצמם ביורוליג. בנוסף לאלו, יהיה מאד מעניין לנסות להנחית שחקנים כמו קווין פנגוס (שלישי ביורוליג באסיסטים ומסיים חוזה בזניט), ג'ייסון גריינג'ר (שמסיים חוזה באלבה ברלין), אכילה פולונארה (הריבאונדר השני בטיבו ביורוליג ומסיים חוזה בבסקוניה) או ולדימיר לוצ'יץ' שהוא שחקן ברמה הכי גבוהה.
במצבת הישראלים, בנוסף לג'ון.די, עוזר בלייזר ועומרי כספי, יהיה מאד מעניין להשקיע בדורי סהר לפחות באותו האופן שהשקיעו בדני אבדיה, שכן מסתמן שהוא כישרון מיוחד. על מנת לתמוך בעמדת הרכז שכבר שנים לא מצליחה להתייצב במכבי ת"א, שווה להשקיע ברכז ישראלי צעיר, חזק, אתלטי, ורסטילי ומבטיח כמו יפתח זיו. מה שזיו מראה כבר כמה שנים בגלבוע/גליל ראוי להערכה, ויש לו מקום כמחליף לצד רכז איכותי ומוכח כדוגמת פנגוס.
על מנת לכוון לכך שעונת 2022 תיראה אחרת מזו האחרונה – השלד של הקבוצה צריך להישמר, בעוד שחקנים כמו דורסי, בנדר, ג'ונס, כהן וקלויארו חייבים לפנות את מקומם לשחקני יורוליג מוכחים שניתן לצרף עם מהלכים נכונים ועם השקעה מודעת בשחקנים ישראלים.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.