בתקשורת הבלגית מדווחים כי קבוצת הרכיבה הישראלית, יזראל סטארט אפ ניישן, במגעים עם שלושה מהשמות הגדולים בענף - כריס פרום, גרג ואן אברמאט ויספר סטויבן, זאת במטרה להחתים אותם לעונה החדשה, שתגיע לשיאה בטור דה פראנס שייצא לדרך ב-29 באוגוסט.
הבעלים של הקבוצה, סילבן אדאמס, לפחות על פי הדיווח, מעוניין לחזק משמעותית את הקבוצה הישראלית - ופרום הבריטי נחשב כמובן לאחד הרוכבים הגדולים בהיסטוריה, ובטח הגדול והמעוטר ביותר בעשור האחרון.
3 צפייה בגלריה
כריס פרום מנשק את הגביע
כריס פרום מנשק את הגביע
יגיע לארץ? פרום
(צילום: AFP)
פרום (35), שזכה ארבע פעמים בטור דה פראנס, מסיים את חוזהו באינאוס ונחוש למצוא קבוצה חדשה שתאפשר לו להיות הרוכב המוביל. ואן אברמאט הוא האלוף האולימפי ברכיבת כביש מאולימפיאדת ריו 2016 ואילו סטויבן שייך לקבוצת טרק-סגפרדו ונחשב לכישרון גדול. יזראל סטארט אפ ניישן סירבה להתייחס לנושא.
בסוף השנה שעברה האיגוד העולמי לאופניים אישר את עלייתה של סטארט אפ ניישן לסבב המרוצים העולמי, כשהמשמעות העיקרית לכך היא שהקבוצה הישראלית תשתתף במרוץ היוקרתי ביותר בענף - טור דה פראנס. זו הפעם הראשונה שקבוצה ישראלית מתחרה בסבב העולמי בכלל, ובמרוץ בצרפת בפרט.
3 צפייה בגלריה
פרום בטור דה פראנס
פרום בטור דה פראנס
פרום בטור דה פראנס
(צילום: רויטרס)
3 צפייה בגלריה
קלייר וויליאמס
קלייר וויליאמס
סילבן אדאמס
(צילום: אורן אהרוני)
סטארט אפ ניישן (סייקלינג אקדמי לשעבר) הוקמה רק לפני חמש שנים במטרה לפתח את רוכבי האופניים הצעירים בישראל. הניצחון הקבוצתי הראשון שלה היה במרוץ UCI בקטע הרביעי של טור דה אזרבייג'ן ב-2015, והושג על ידי הרוכב הצ'כי דניאל טורק. רגע השיא היה ב-2018 כשלקחה חלק בג'ירו דה איטליה, שהוזנק בירושלים. אקדמי (אז) סיימה במקום ה-19 מבין 22 הקבוצות שלקחו חלק במירוץ.
בין הרוכבים שלקחו חלק בג'ירו היו גם שני הישראלים גיא שגיב וגיא ניב, שהיו הראשונים מישראל אי פעם שלקחו חלק בגראנד טור. סייקלינג גם השתתפה בג'ירו 2019 וסיימה במקום הלפני אחרון. ניב דורג במקום ה-113 הכללי.