ניקולו בארלה בן ה-23 שנרכש מקליארי כבש את לבבות הסן-סירו כבר בעונתו הראשונה באינטר. הקשר הצעיר השתלט על חולצת ההרכב, כשפתח במשולש לצד מרסלו ברוזוביץ' וסטפנו סנסי, כאשר מהצד נראה היה כ"צלע השקטה" שמטרתה להעביר את הכדור לשני האחרים.
עם זאת, לאט לאט לאוהדי אינטר נגלה מנהיג שקט שנותן הערות והוראות, דוחף את החברים קדימה, מעודד, גולש, מדליק את הקהל (כשהיה), ופשוט לא מפסיק לרוץ במשך 90 דקות.
1 צפייה בגלריה
בארלה בפעולה
בארלה בפעולה
בארלה בפעולה
(צילום: AFP)
השחקן שהכינוי שהודבק לו הוא “The Transistor Radio” מהיותו דברן וג'וקר בחדר ההלבשה, מתברר כבינגו, לא פחות – עם 4 שערים ו-8 בישולים העונה (טרם גמר הליגה האירופית) ועוד תרומה רבה נוספת שהסטטיסטיקה לא מראה.
במשחקים הראשונים של העונה, היה זה דווקא סנסי שגרף את המחמאות ותשומת הלב כשפתח בסערה עם שערים ובישולים, ובעצם היה השחקן הבולט של אינטר, אפילו מעל ללוקאקו ולאוטרו.
עם זאת, מאז הפציעה של סנסי מול ברצלונה בליגת האלופות, בארלה תפס את ההגה ביחד עם ברוזוביץ', ומאז לא משחרר. בהחזקת הכדור ומספר המסירות (56 למשחק עם 84% דיוק) הוא שני רק לברוזוביץ', ובתיקולים יש 66% הצלחה.
משני נתונים אלה אפשר לראות שבארלה הוא מסוג השחקנים שלא מתפשרים או מפחדים, מהזן שבאיטליה מאוד אוהבים – כאלה שמחפשים את הכדור, את הניהול ואת המאבקים הפיזיים.
באינטר ישנה התרגשות מהצמד סנסי את בארלה, צמד שלא היה להם שנים. ועוד איטלקי. הראשון מוביל כדור שמנהל את החלק הקדמי, השני מניע מאחור, לא מפסיק לרוץ ולא חושש להתלכלך. בכלל, השילוב הזה יכול לקחת את אינטר למקומות גבוהים מאוד בשנים הקרובות.
בכלל, באיטליה מרגישים שמתפתח אצלם דור מבטיח: מסנסי ובארלה ביחד עם צעירים כישרוניים אחרים כמו דונארומה, באסטוני, רומאניולי, זאניולו, טונאלי וקייזה, ועד לוותיקים קצת יותר כמו וראטי, אינסינייה ואימובילה. לנבחרת צפוי עתיד ורוד ומבטיח, ומי יודע אולי כבר במונדיאל הקרוב נראה את השינוי.
מה בהמשך? בצד הכחול שחור של מילאנו הוצבה מטרה ברורה לעונה הבאה, והיא לזכות באליפות לראשונה אחרי 8 שנות השליטה של יובה. לשם כך מתכוונים בנראזורי לחזק את הקבוצה בעמדות הזקוקות לכך, ובעצם בונים על הצמד סנסי-בארלה שבשילוב עם אריקסן וטונאלי שבדרך, יובילו את אינטר לגבהים שלא נראו מאז 2010. עם קישור כזה לא מפתיע שבאינטר מתחילים להריץ את הרעיון של מכירת ברוזוביץ' שהיה עד כה באנקר בהרכב ולא ניתן למכירה.
אינטר השנה מעוררת תיאבון. הקבוצה שכבר עשור לא באמת מאיימת על תואר מהותי כלשהו, פשוט סוחפת. הניהול של קבוצת "סונינג" מראה את אותותיו - מסדר בהנהלה, ניקיון והבראת הקבוצה, שבעבר רכשה שחקנם כמו חוסיין חארג'ה (מי זה? שאלה טובה), ג'פרי קונדוגביה, פליפה מלו ועוד רבים ו(לא) טובים.
סונינג, ששיפרו את דוחות הקבוצה, הוציאה אותה מבלגן הפייר פליי, הגדילו את ההכנסות במאות מיליונים וחיזקו את המותג אינטר. הם התחילו לעורר באוהדים תקווה שאפשר לשחק יפה, להביא שחקנים טובים ומי יודע אולי לזכות גם בכמה תארים בדרך. מרכישת כוכבים כמו לוקאקו ואריקסן, דרך הבאת צעירים מקומיים מוכשרים כמו סנסי, בארלה ובאסטוני ועד מאבקי רכש לא מתפשרים, שלא היו זמן רב, בין מארוטה של אינטר לתלמידו פראטיצ'י ביובנטוס על שחקנים רבים, כמו טונאלי, קייזה, זאניולו, קולוסבסקי ועוד ועוד.
יובנטוס כצפוי זכתה באליפות וממשיכה לשלוט באיטליה, אבל מי יודע, אולי גם אינטר תסיים את העונה עם תואר. מה שבטוח, העונה הבאה בסריה א' הולכת להיות לוהטת.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.