התחרות הבין לאומית הראשונה בשחייה בזום הסתיימה הערב (חמישי) בהשתתפות עשרות שחיינים שזינקו למקצה של 3 קילומטרים. אצל הגברים השתתפו 16 שחיינים מצ'כיה, סלובקיה, סלובניה וישראל. 15 מהם זינקו לבריכה מקורה של 25 מטר ושחיין אחד שחה באגם הקרוב לפראג, כאשר בכל מדינה וכל אתר לקחו חלק שופטים מקומיים והזינוק היה אוניברסלי. במקום הראשון סיים ויט אינגלדוד ממועדון קומיטא ברנו מצ'כיה בזמן של 32:12.72 דקות. שני סיים יובל ספרא הישראלי בזמן 32:25.27 דקות ושלישי סיים מרטין סטארקא ממועדון בוהימיינס פראג הצכ'י בזמן של 32:43.21 דקות. יונתן רוסין ממועדון עמק יזראל סיים במקום השביעי בזמן של 35:38.49 דקות. ארבע מדינות ו-29 שחייניות לקחו חלק בתחרות לנשים, בה ניצחה הצ'כית לנקה סטרובובה (26) בזמן של 34:59.35 דקות. שנייה סימה חברתה ג'ולי פלסקוטובה שקבעה 35:21.41 דקות ושלישית סימה הסלובקית שרה ניפלובה שקבעה 36:50.00 דקות.
3 צפייה בגלריה
סיים ראשון בין הישראלים. יובל ספרא
סיים ראשון בין הישראלים. יובל ספרא
סיים ראשון בין הישראלים. יובל ספרא
(צילום: EPA)

3 צפייה בגלריה
תחרות שחייה בזום
תחרות שחייה בזום
בכל אתר היה שופט
(צילום: אנדריי טוט)
בין הישראליות סיימה ראשונה עומר שוורץ ממכבי קרית ביאליק בזמן של 38:37.12 דקות ושנייה סיימה טל אשכנזי מהפועל עמק יזרעאל עם 39:33.32 דקות.
מנהל התחרות, מאמן השחייה אנדריי טוט, סיפר ל-ynet: "היו מספר זירות של תחרויות ובארץ היו שני מוקדים, שקיבלו את התמיכה של החברים שלהם ובכל אתר היה שופט. זו הייתה תחרות מוצלחת. היו מספר בעיות טכניות ואני מקווה שנתגבר עליהן ונחזור להתחרות באופן רגיל. זה תרם מאוד לספורטאים שהתרגשו. נכון שחסר האלמנט החזותי, אבל בעיקר שחיינים של מרחקים ארוכים רגילים לבידוד הזה. היה כאן משהו חריג. שלושה חודשים לא התאמנו. אולי נאמץ את זה בתקופות מסוימות, לאו דווקא בגלל מחלות אלה כדי לחסוך הוצאות של נסיעות".
3 צפייה בגלריה
תחרות שחייה בזום
תחרות שחייה בזום
"זה תרם, הספורטאים התרגשו". טוט
(צילום: אנדריי טוט)