טיפול זוגי

הצוות המקצועי של הנבחרת עובד במתכונת של דואט, מאמן (אלון חזן) ומנג'ר (יוסי בניון) דומיננטי שמעורב בכל הפרמטרים, מזימון הסגל ועד התייעצויות על ההרכב, כך שהם גם יישפטו ביחד במבחן התוצאה - כולל על ההימור הגדול מכולם בפרשת ערן זהבי. בליגת האומות השניים כבר יכולים לסמן "וי" עם העלייה לדרג א', ואילו במוקדמות היורו התוצאות בינתיים סבירות למרות שהיכולת לא משהו.
עוד לקראת רומניה
חזן ובניון ביצעו הצערה תוך כדי תנועה, ובהרכב הערב (21:45) ברומניה, המשחק הכי חשוב בקמפיין עד עכשיו, הם צפויים לפתוח עם לפחות שניים מגיבורי הקיץ הקסום של הנבחרות הצעירות (רוי רביבו ודור תורג'מן), כשגם אוסקר גלוך וסתיו למקין בתמונה. בניגוד למאמנים אחרים בעבר, הם לא באים להתבנקר אלא לשחק התקפי מהרגע הראשון וללכת על ניצחון בבוקרשט. זה אותו 3-3-4, אבל השפיץ של הקישור יהיה שחקן יצירתי יותר (גלוך או רמזי ספורי), ושתי כנפיים מהירות (מנור סולומון ומי שיתפוס את מקומו של ליאל עבדה, שנפצע באימון המסכם וייגרע משני המשחקים הקרובים).
5 צפייה בגלריה
מסיבת עיתונאים נבחרת אלון חזן יוסי בניון
מסיבת עיתונאים נבחרת אלון חזן יוסי בניון
לא באים להתבנקר. חזן ובניון
(צילום: עוז מועלם)

הפנים של הנבחרת

סולומון הראה כבר שהוא יכול לעשות דברים גדולים על במות ענק כמו השערים בליגת האלופות באיתיחאד ובסנטיאגו ברנבאו, ומחר הוא יכול להטביע את חותמו על ההיסטוריה של הכדורגל הישראלי. הלגיונר הבכיר ביותר והפנים של הנבחרת צריך לקחת מנהיגות גם בלי סרט הקפטן על הזרוע ולהביא את היכולת מהמשחק האחרון שלו בטוטנהאם, שבו בישל פעמיים. להצליח במה שכשלו דורות מוכשרים יותר בעבר ולהוביל את הנבחרת לטורניר גדול.
5 צפייה בגלריה
שחקן טוטנהאם מנור סולומון עם סון יונג-מין
שחקן טוטנהאם מנור סולומון עם סון יונג-מין
שני בישולים במשחקו האחרון. סולומון חוגג עם סון יונג-מין
(Paul ELLIS / AFP)

רולטה רוסית

אלי דסה הפך בשנים האחרונות לאחד השחקנים החשובים בנבחרת. בעידן האוסטרי הוא היה בורג משמעותי בשיטת שלושת הבלמים, ולא בכדי קיבל את סרט הקפטן. ואולם, מאז המעבר שלו לליגה הרוסית, שמתקיימת בבועה תקשורתית בעקבות המלחמה באוקראינה, הוא מגיע לנבחרת פחות חד. ייתכן שזה קשור לשיטת המשחק שהשתנתה ואולי לפציעה ולמשבר המקצועי שחווה, אבל לפחות במשחק הליגה האחרון של דינמו מוסקבה נגד רוסטוב הוא שיחק 90 דקות. הפעם הוא חייב להביא שוב את הערך המוסף שנעלם מאז תחילת הקמפיין.
5 צפייה בגלריה
אלי דסה
אלי דסה
מגיע לנבחרת פחות חד. דסה
(צילום: עוז מועלם)

הדור הנכון

במציאות אלטרנטיבית זהבי, מונס דאבור, דיא סבע ועומר אצילי היו נאבקים על המקומות בהתקפה, אבל זה לא קורה מסיבות כאלה ואחרות. שון וייסמן לא בסגל של גרנדה ותאי בריבו שיחק 19 דקות בלבד בפילדלפיה, כך שמי שהגיעו לקו הסיום בקרב על המקום בשפיץ היו דין דוד, שמקבל הכי הרבה דקות מבין החלוצים, ותורג'מן שבקושי משחק. אחרי אימוני השבוע, חזן ובניון החליטו ללכת על תורג'מן בן ה-20, בעיקר בזכות היכולת שלו בנבחרות הצעירות. הצוות המקצועי חושב שיש לו את ההילה הדרושה לחלוץ נבחרת, זו שהציג בקיץ האחרון. דוד שחקן ליגה מוכח יותר, אבל חלבי מדי בנבחרת.
5 צפייה בגלריה
תורג'מן
תורג'מן
החליטו ללכת עליו, בעיקר בזכות היכולת שלו בנבחרות הצעירות. תורג'מן
(צילום: AP Photo/Ricardo Mazalan)

הכוכב האדום

מהרגע שעומרי גלזר, אז עוד שוער הפועל באר-שבע, קיבל את המקום בהרכב במשחק מול אלבניה, זה שהעלה את ישראל לדרג א' בליגת האומות, הוא לא איבד אותו. המעבר לכוכב האדום בלגרד בעקבות ברק בכר רק מיצב את הסטטוס שלו כשוער הישראלי הבכיר, כשבעוד שבועיים יש לו עסק באיתיחאד עם מנצ'סטר סיטי. דניאל פרץ אמנם השתדרג לבאיירן מינכן, אבל כבר ביום הראשון של ההתכנסות חזן הודיע חד-משמעית כי ההיררכיה ביניהם ברורה.
5 צפייה בגלריה
גלזר
גלזר
השוער הישראלי הבכיר. גלזר
(צילום: Dragan Tesic/Crvena zvezda)